Wczytywanie...
Aktualna pozycja:  Pisanie online  >  Marketing Tre┼Ťci  >  Obecnie czytane

Emocja sprzedaje

Autor   /  Maj 30, 2016  /  Mo┼╝liwo┼Ť─ç komentowania Emocja sprzedaje zosta┼éa wy┼é─ůczona

Czyta┼éem ostatnio o facecie, kt├│ry sprzeda┼é kilkunastoletni samoch├│d u┼╝ywany przedstawiaj─ůc go w formule telezakup├│w Mango na YouTube. Zdoby┼é chwilow─ů popularno┼Ť─ç, ogrom odwiedzin, ale co najwa┼╝niejsze klienta.

Pomy┼Ťl przez chwil─Ö nad has┼éem

opowiadana przez Ciebie historia tworzy rzeczywisto┼Ť─ç

Lizanie cytryny

M├│wi─ůc do siebie w spos├│b pozytywny nabierasz energii. Pojawia si─Ö w Tobie wewn─Ötrzna rado┼Ť─ç. Cia┼éo jest powi─ůzane z umys┼éem i to warto uzna─ç za pewnik. Jak to udowodni─ç? Wyobra┼║ sobie picie soku z cytryny lub jej lizanie. Prawda, ┼╝e przechodz─ů lekkie ciarki i masz malutki ┼Ťlinotok? ­čÖé Umys┼é┬ánie rozr├│┼╝nia wyobra┼╝e┼ä od rzeczywisto┼Ťci.

St─ůd w┼éa┼Ťnie idea sprzeda┼╝y bazuj─ůcej na emocjach klienta, a nie stanie faktycznym. Racjonalny konsument istnieje tylko w bzdurnej teorii ekonomii ­čÖé Trudno te┼╝ powiedzie─ç, ┼╝e rzeczywisto┼Ť─ç to zawsze to samo u ka┼╝dego cz┼éowieka. Subiektywne do┼Ťwiadczenia ustawiaj─ů filtr, konkretny paradygmat obserwacji. Oceniasz zatem rzeczywisto┼Ť─ç, ale nie widzisz jej takiej, jaka jest. Warunkujesz j─ů. Jakie to ma znaczenie z perspektywy tworzenia tekst├│w sprzeda┼╝owych?

Wymy┼Ťl w┼éasn─ů histori─Ö

Zar├│wno luksusowe, jak i tandetne marki mog─ů mie─ç identyczn─ů szwalni─Ö w Chinach, a nawet oferowa─ç podobn─ů jako┼Ť─ç finalnego produktu. Marki wiedz─ů jednak, ┼╝e one opowiadaj─ů histori─Ö dopasowan─ů do stylu ┼╝ycia konsumenta, wpisuj─ůc si─Ö w jego codzienne rytua┼éy, zachowania. Produkt, us┼éuga to uzupe┼énienie historii ka┼╝dego klienta z osobna. Twoi klienci te┼╝ warunkuj─ů rzeczywisto┼Ť─ç, dlatego koniecznym jest, aby Twoja firma, marka og├│lnie sta┼éa si─Ö pozytywnym bohaterem, wspieraj─ůcym, a nie utrudniaj─ůcym ┼╝ycie. A zatem wyodr─Öbnienie g┼é├│wnych filtr├│w oceny rzeczywisto┼Ťci Twoich klient├│w to klucz do skutecznej sprzeda┼╝y.┬á

Jakie wnioski mo┼╝esz wyci─ůgn─ů─ç po lekturze artyku┼éu?

  • Ty kontrolujesz informacje o Twojej firmie w internecie i mo┼╝esz optymalizowa─ç emocjonalnie wiadomo┼Ťci wysy┼éane do klient├│w. A wiesz, co obecnie dzieje si─Ö na wielu stronach przedsi─Öbiorstw? Firmy kopiuj─ů od siebie teksty na stron─Ö g┼é├│wn─ů i do zak┼éadek. Wchodzisz na stron─Ö sklepu i widzisz setki podobnych dzia┼éalno┼Ťci charakteryzowanych w identyczny spos├│b, a to powoduje, ┼╝e odrzucasz wszystkie, bo nie widzisz w nich nic wyj─ůtkowego. Kopia kopii to po prostu absurd i totalny brak zaufania. Zauwa┼╝y┼ée┼Ť ju┼╝ tak─ů regu┼é─Ö u siebie?┬á

  • Wizerunek to w du┼╝ym stopniu sprzeda┼╝. Zauwa┼╝, ┼╝e wielu klient├│w sklep├│w internetowych opuszcza je, bo nie widzi, np. zielonej k┼é├│dki ┼Ťwiadcz─ůcej o zabezpieczonym po┼é─ůczeniu (chodzi o certyfikat SSL). Odrzuca r├│wnie┼╝ uk┼éad tre┼Ťci, ┼║le opisana oferta, niejasne zasady wsp├│┼épracy. Praktycznie ka┼╝dy sklep internetowy, kt├│ry widzia┼éem ma co┼Ť do naprawienia. A mam na co dzie┼ä do czynienia z wieloma stronami internetowymi przedsi─Öbiorstw.

  • Wszystko jest wymy┼Ťlone, a emocje najcz─Ö┼Ťciej bior─ů g├│r─Ö nad rzeczywisto┼Ťci─ů. Dobra, a co ciekawe nawet bardzo z┼éa historia sprzedaje si─Ö ┼Ťwietnie. Obecnie ┼╝yjemy w erze marketingu wirusowego. Wystarczy, ┼╝e jedna ciekawostka na sto opublikowanych trafi do szerszej publiczno┼Ťci w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych czy na serwisach, tzw. agregatorach tre┼Ťci. W takim przypadku masz wzrost ogl─ůdalno┼Ťci przekraczaj─ůcy wyobra┼╝enie. Sk─ůd popularno┼Ť─ç seriali? Wydaje si─Ö, ┼╝e to ci─ůgle nowe historie, ale tak naprawd─Ö wi─Ökszo┼Ť─ç seriali, film├│w, wiadomo┼Ťci bazuje na utartych archetypach, chocia┼╝by na walce dobra ze z┼éem. Wystarczy wskazane archetypy przenie┼Ť─ç do tre┼Ťci sprzeda┼╝owych, nawet w bardzo lekkim tonie, a odbi├│r oferty i zaanga┼╝owanie potencjalnego klienta wzro┼Ťnie.┬á

Nowa historia

Marketing wirusowy i marketing tre┼Ťci, opowiadanie emocjonalnych historii, kreowanie eksperckiego wizerunku, docieranie do ogromnych mas klient├│w przez strony sprzeda┼╝owe to w┼éa┼Ťnie potencja┼é internetu. Dlaczego zatem nie wykorzystujesz tych narz─Ödzi, a bazujesz na gotowcach? ­čÖé

© 2016, pisanie-online.pl. Wszystkie prawa zastrze┼╝one.

O autorze

Seo Copywriter

Pisanie to moja pasja, zaw├│d i spos├│b na ┼╝ycie. Jestem zaufanym seo copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dziel─Ö si─Ö przemy┼Ťleniami dotycz─ůcymi marketingu tre┼Ťci.