Wczytywanie...
Aktualna pozycja:  Pisanie online  >  Marketing Tre┼Ťci  >  Obecnie czytane

Ogłoszenia: jak pisać, żeby sprzedawały?

Autor   /  Maj 30, 2016  /  Mo┼╝liwo┼Ť─ç komentowania Og┼éoszenia: jak pisa─ç, ┼╝eby sprzedawa┼éy? zosta┼éa wy┼é─ůczona

W erze sprzeda┼╝y internetowej┬ábezp┼éatne lub p┼éatne og┼éoszenia┬áto standard w sieci. Kupujemy, wymieniamy i sprzedajemy dos┼éownie wszystko, a ka┼╝dy og┼éoszeniodawca chce osi─ůgn─ů─ç sw├│j cel jak najszybciej, prawda?

Nad og┼éoszeniem trzeba si─Ö jednak srogo napracowa─ç, aby odnios┼éo sukces i przebi┼éo mas─Ö konkurencyjnych ofert. W artykule przedstawiam wszystkie istotne informacje, kt├│re pozwol─ů uczyni─ç┬ápisanie og┼éoszenia┬áprzyjemnym i efektywnym zaj─Öciem.┬á

Zrozumieć ogłoszenie

Popularne powiedzonko biznesowe m├│wi, ┼╝e reklama jest d┼║wigni─ů handlu.┬áBezp┼éatne dobre og┼éoszenie┬áto okazja do omini─Öcia znienawidzonej formy transakcji klient- po┼Ťrednik- klient. Kr├│tk─ů wiadomo┼Ťci─ů skierowan─ů do konkretnej grupy docelowej mo┼╝esz zdzia┼éa─ç marketingowe cuda. Trzeba jasno powiedzie─ç, ┼╝e┬áog┼éoszenie┬áma sk┼éania─ç do podj─Öcia okre┼Ťlonego dzia┼éania.

Twoim g┼é├│wnym celem jest wywo┼éanie pozytywnej reakcji emocjonalnej – najlepiej po┼╝─ůdania.┬áDobre og┼éoszenie┬áumieszczone w Internecie, prasie, miejscu publicznym spe┼éni swoje zadanie i doprowadzi do zrealizowania transakcji, je┼╝eli b─Ödzie skonstruowane zgodnie z zasadami efektywnego pisania.

Mo┼╝esz te┼╝ nie wyda─ç ani grosza na znalezienie ch─Ötnego. Ta cz─Ö┼Ť─ç b─Ödzie szczeg├│lnie istotna dla wszystkich os├│b sprzedaj─ůcych nieruchomo┼Ťci, samochody, dro┼╝sze rzeczy. Wiem z do┼Ťwiadczenia, ┼╝e ludzie korzystaj─ů z us┼éug po┼Ťrednik├│w tylko i wy┼é─ůcznie z czystego lenistwa lub niewiedzy. Wykorzystuj─ůc pot─Ög─Ö darmowego og┼éoszenia znajdziesz kupca lub sprzedasz (wymienisz) wszystko, co zechcesz. Musisz jedynie mie─ç narz─Ödzia oraz umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re zamierzam Ci teraz przekaza─ç.

Pami─Ötaj, ┼╝e wymiana towar├│w to przede wszystkim spe┼énianie potrzeb i rozwi─ůzywanie problem├│w. Pisz─ůc┬ádobre og┼éoszenie┬árobisz przys┼éug─Ö nie tylko sobie, ale przede wszystkim innym ludziom, kt├│rzy bez zb─Ödnej straty czasu odnajduj─ů to, czego faktycznie potrzebuj─ů.

Pisanie ogłoszenia krok po kroku

Kochasz Pirat├│w z Karaib├│w i chcesz zosta─ç drugim Jackiem Sparrowem? Sp─Öd┼║ wakacje pracuj─ůc 16/24 na kutrze rybackim w ekstremalnych warunkach. Odkryj granic─Ö swoich mo┼╝liwo┼Ťci. Zarobki niskie, ale satysfakcja gwarantowana.┬áKontakt: rybo_ pirat@parostatek.pl.

To tylko ┼╝art, kt├│ry ma Ci u┼Ťwiadomi─ç czego unika─ç. Pan rybo_pirat na pewno jest mi┼é─ů osob─ů, ale tak─ů ofert─ů zniech─Öci prawdopodobnie ka┼╝dego. O b┼é─Ödach w og┼éoszeniach za chwil─Ö. Teraz przejdziemy do formalno┼Ťci.

Nagłówek

W Internecie nie musisz wpisywa─ç s┼éowa og┼éoszenie na pocz─ůtku tekstu, bo to oczywiste. Jedynie w momencie wywieszania swojej wiadomo┼Ťci w miejscach publicznych musisz zaznaczy─ç, z czym czytelnik ma do czynienia.┬áMo┼╝esz zamiast s┼éowa og┼éoszenie przej┼Ť─ç od razu do konkret├│w i napisa─ç, czego dotyczy wiadomo┼Ť─ç. To o wiele lepsze podej┼Ťcie, poniewa┼╝ oszcz─Ödza mn├│stwo cennego miejsca (przy og┼éoszeniach premium oszcz─Ödno┼Ť─ç miejsca to sprawa obowi─ůzkowa).┬á

Sprzedam, wymienię, kupię, oferuję, oddam, przyjmę + słowo kluczowe.

Tutaj zatrzymam si─Ö troch─Ö d┼éu┼╝ej i podpowiem Ci, ┼╝e w Internecie┬ás┼éowo kluczowe, kt├│re wpiszesz w ofercie to w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w prawdziwy klucz do sukcesu. Przeanalizuj przed tworzeniem og┼éoszenia mniej wi─Öcej najpopularniejsze frazy, kt├│re wyszukuje Twoja grupa docelowa.┬áSzukaj szczeg├│┼éowych wyra┼╝e┼ä w mianowniku (kto? co?)

Mo┼╝e ludzie szukaj─ůc og┼éoszenia o sprzeda┼╝y mieszkania nie wpisuj─ů sprzedam mieszkanie, ale poszukuj─ů fraz bardziej szczeg├│┼éowych np. sprzedam mieszkanie 40m2 w centrum. Im lepiej zbadasz s┼éowa dotycz─ůce Twojej oferty, tym wi─Öksze szanse, ┼╝e trafisz z ni─ů do os├│b faktycznie zainteresowanych.

Data i miejscowo┼Ť─ç

Obowi─ůzkowe pozycje w Internecie oraz miejscach publicznych. Odbiorca musi wiedzie─ç, kiedy i gdzie og┼éoszenie wystartowa┼éo. Zamieszczaj─ůc wiadomo┼Ť─ç w gazecie nie musisz dba─ç o ten punkt. Dodaj─ůc informacje o swojej ofercie pami─Ötaj o jej kontrolowaniu. D┼éugi okres bez odpowiedzi sugeruje, ┼╝e napisany przez Ciebie tekst nie trafia w gusta, a im d┼éu┼╝ej og┼éoszenie istnieje w sieci tym wi─Öcej os├│b ma wra┼╝enie, ┼╝e to co oferujesz jest marnej jako┼Ťci.

Prezentacja oferty

Po opracowaniu powy┼╝szych punkt├│w potencjalny odbiorca wie ju┼╝, co oferujesz i chce pozna─ç wi─Öcej szczeg├│┼é├│w. Nigdy nie podawaj w rozwini─Öciu negatywnych informacji. Przede wszystkim oszcz─Ödnie gospodaruj miejscem. Ma by─ç kr├│tko, pozytywnie i na temat. Eksponuj tylko te cechy, kt├│re s─ů z punktu widzenia odbiorcy istotne. Unikaj s┼é├│w typu super, nowo┼Ť─ç, extra jako┼Ť─ç, hit, taniocha. Takie „januszowe zapychacze marketingowe”┬áju┼╝ nikogo nie ruszaj─ů. U┼╝ywaj r├│wnowa┼╝nik├│w zda┼ä, wyliczaj cechy i celuj w potrzeby swojej grupy docelowej. Jak?

Zastan├│w si─Ö, kim jest osoba, do kt├│rej si─Ö zwracasz. Sprzedaj─ůc samoch├│d sportowy nie b─Ödziesz przecie┼╝ eksponowa┼é jego rodzinnego charakteru. Natomiast sprzedaj─ůc mieszkanie m├│g┼éby┼Ť podkre┼Ťli─ç, ┼╝e znajduje si─Ö w spokojnej okolicy z rozbudowan─ů infrastruktur─ů. Ka┼╝de┬áog┼éoszenie┬áspe┼énia potrzeby dw├│ch stron. Pisz─ůc je zawsze miej to na uwadze. Kupuj─ůc lub wymieniaj─ůc okre┼Ťl bardzo dok┼éadnie, czego potrzebujesz i to┬ápodkre┼Ťl. Dodaj og┼éoszenie w kilku wersjach na r├│┼╝nych portalach.

Genialn─ů pomoc─ů w znalezieniu kontrahenta jest zdj─Öcie. Je┼╝eli chcesz zwi─Ökszy─ç maksymalnie prawdopodobie┼ästwo odpowiedzi koniecznie o nie zadbaj. Musi by─ç zrobione tak, aby nie by┼éo ┼╝adnych w─ůtpliwo┼Ťci, co do jako┼Ťci i ceny.

Proponowana cena

Hasło do negocjacji jest chyba najbardziej popularne, ale czy najlepsze? Niekoniecznie.

Owe negocjacje mo┼╝na rozpocz─ů─ç od zaoferowania konkretnej ceny. Nie oszukujmy si─Ö, ┼╝e b─Ödziesz negocjowa─ç. Z g├│ry wiesz, ile chcesz zarobi─ç. Zrobisz, co zechcesz, ale wiedz, ┼╝e podanie konkretnej ceny to okazanie szacunku i spos├│b na wyeliminowanie ciekawskich. Jak poprawnie negocjowa─ç? Za┼é├│┼╝my, ┼╝e chcesz sprzeda─ç mieszkanie za 180 tys. z┼é. W og┼éoszeniu napisz cena ok. 190 tys. z┼é (mo┼╝liwo┼Ť─ç dalszych negocjacji). Startuj zawsze z wy┼╝szego poziomu, ale w granicach normy po to, aby da─ç potencjalnemu klientowi satysfakcj─Ö ze zbicia ceny. Proste? No jasne ­čÖé

Kontakt

Koniecznie podaj godziny kontaktu. Ludzie to uszanuj─ů, a bez takiej informacji skazujesz si─Ö na rozmowy przez ca┼éy dzie┼ä i noc. Uwa┼╝aj na podawanie poczty e-mail w og┼éoszeniach. Mo┼╝e zosta─ç wykorzystana do wysy┼éania spamu.

Najpopularniejsze błędy przy pisaniu ogłoszeń

  • przesadnie d┼éugie opisy,
  • przedstawianie cech negatywnych produktu, us┼éugi (wiarygodna informacja jest oczywi┼Ťcie konieczna, jednak bez przesadnych negatywnych emocji),
  • brak wyr├│┼╝nienia g┼é├│wnej potrzeby,
  • brak analizy s┼é├│w kluczowych (og┼éoszenia online)
  • zbijanie tekstu, kt├│ry robi si─Ö absolutnie nieczytelny,
  • b┼éagalny ton og┼éoszenia, kt├│ry robi z Ciebie desperata,
  • podawanie zawy┼╝onych cen,
  • brak kontroli zamieszczonych og┼éosze┼ä,
  • pisanie tekstu pod siebie, a nie pod grup─Ö docelow─ů,
  • z┼ée okre┼Ťlenie wymaga┼ä.

Na zakończenie

Domy┼Ťlam si─Ö, ┼╝e wiesz ju┼╝,┬ájak napisa─ç dobre og┼éoszenie┬ái zdobyt─ů wiedz─Ö wykorzystasz w ┼╝yciu codziennym. Napisa┼éem w swoim ┼╝yciu kilkaset og┼éosze┼ä, w┼éa┼Ťnie na podanym wy┼╝ej schemacie i ┼╝adne nie zosta┼éo odrzucone przez zleceniodawc─Ö. Og┼éoszenia to formu┼éa bardzo zbli┼╝ona do opis├│w do katalog├│w, dlatego pewne zasady da si─Ö tutaj stosowa─ç zamiennie. Przedstawiona w artykule wiedza wynika z mniej wi─Öcej siedmioletniej praktyki zawodowej (seo copywriter).┬á

© 2016, pisanie-online.pl. Wszystkie prawa zastrze┼╝one.

O autorze

Seo Copywriter

Pisanie to moja pasja, zaw├│d i spos├│b na ┼╝ycie. Jestem zaufanym seo copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dziel─Ö si─Ö przemy┼Ťleniami dotycz─ůcymi marketingu tre┼Ťci.