Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Google promuje jakościową treść dla Twojego dobra

Google z każdą aktualizacją algorytmów podkreśla coraz bardziej znaczenie jakościowych, wyczerpujących tekstów. Marketing treści stopniowo dominuje w prowadzeniu biznesu internetowego. Przyda się zatem wiedza o właściwej konstrukcji publikowanych materiałów.

Google wysyła roboty indeksujące i śledzi zachowania użytkowników. W większości wytycznych znajdziesz wskazówki o przystosowaniu serwisów do urządzeń mobilnych, czy poradniki niezbędne do zwiększenia użyteczności strony. Zadowolenie, satysfakcja, komfort konsumenta treści to absolutny priorytet. O wartości portalu decyduje jakość publikacji, ciągłe wzbogacanie bazy wiedzy, rosnący katalog wpisów, wartościowe odnośniki.

Krótko mówiąc, treść odgrywa pierwszorzędną rolę w procesie naturalnego pozycjonowania.

W jaki sposób budować jakość treści? 

Zachowaj specjalistyczną tematykę

Nie pisz o wszystkim. Przekonaj Google, że prowadzisz fachowy serwis skupiony wokół mocno wyselekcjonowanej grupy słów kluczowych i trzymaj się podejścia długoterminowo, a zobaczysz wyniki.

Merytoryczne prowadzenie czytelników

Ekspert dziedziny przechodzi do kategorii autorytetu. Ten autorytet realnie sprzedaje i zachęca do interakcji. Biznes online motywuje się wzrostem sprzedaży, a wiarygodność pochodząca z merytorycznego prowadzenia czytelnika to jeden z kluczy do sukcesu. Artykuł rozwiązujący problem to już nić zaufania. Ludzie ufają autorytetom i nie tracą czasu na porównywanie konkurencji. Autorytet właściwie konkurencji nie ma. W połączeniu ze specjalizacją to twarde, marketingowe połączenie.

Różnorodność publikacji ze słowami kluczowymi

Zastosowanie szerokiego wachlarza słów kluczowych dywersyfikuje ruch, a stały harmonogram treści umożliwia zachowanie wysokiej uwagi czytelników. I z tym prawdopodobnie jest największy kłopot, bo merytoryczny tekst seo trudno napisać. Trzeba zgłębić temat, dobrze go poprowadzić. To zajęcie dla seo copywritera. W ostatnich latach idea content marketingu dojrzała na tyle, że pojawia się coraz mniej zleceń na precle, a więcej na dobrze płatne artykuły tematyczne. Dobra strategia to trochę publikacji własnych i trochę zewnętrznych dla zróżnicowania stylu.

Optymalizuj

Przydałoby się w tekstach seo uwzględnić tagi, dodać ciekawy meta opis, podlinkować artykuł z innymi w wewnętrznej strukturze, wskazać kluczowe dla czytelnika momenty, ocenić nasycenie słowami kluczowymi, rozdzielić dobrze kategorie, opracować solidną mapę witryny (przekierowanie do najważniejszych, wszystkich treści praktycznie z jednego punktu). Takie postępowanie ma wielkie znaczenie dla widoczności treści. Linkuj wielowymiarowo.

Unikalność to priorytet nad priorytetami

Najgorsze, co można zrobić, to pisać ciągle o tych samych problemach, kopiować wiedzę od innych, bez samodzielnej interpretacji. Jeżeli zabierasz się za pisanie na podstawie czegoś, uwzględnij przynajmniej własne komentarze, zrób kompilację najciekawszych materiałów. Nie korzystaj tylko z jednego źródła. Niestety na co dzień widzę odwrotną tendencję. Jak się ktoś w branży uczepi jednego tematu, wałkuje się go nieustannie, aż do znudzenia. Pierwsza publikacja, z czymś faktycznie nowym, robi zazwyczaj furorę w sieci. Do tego trzeba dążyć. Jedno dobre trafienie z tematem i zobaczysz, co to znaczy marketing wirusowy. Unikalność to poza tym podstawa bezproblemowej indeksacji. Szukaj inspiracji, ale nie powielaj.

Urozmaicaj życie czytelnikom

Google nienawidzi i tępi schematy treści, jak i dziwne, nienaturalne formy linkowania. Urozmaicanie serwisu to jeden z najlepszych pomysłów. Łącz tekst z dźwiękiem (podcasty), grafiką, filmami na kanale YouTube, infografikami, animacjami, dziel się własnymi historiami. Różnicuj również długość tekstów SEO. Niektórzy czytelnicy dłuższe artykuły czytają tylko, jak mają odpowiednie samopoczucie. Standardowo natomiast pragną szybkich informacji, skrótów myślowych. Przy optymalizacji artykułów na urządzenia mobilne pamiętaj o listach wypunktowanych, najlepiej przed zakończeniem ogólnym lub po całym tekście.

Dobra treść zapewnia sukces w sieci

Pisz z pasją, często i stosuj proste techniki optymalizacji, a zobaczysz, że merytoryczne teksty seo wyniosą Twój serwis na szczyty wyników wyszukiwania. Polub też swoich czytelników. Zobacz, że ludzie naprawdę chcą zdobyć wiedzę i składają zamówienia tam, gdzie się ich szanuje.

© 2020, Pisanie Online. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.