Loading...
You are here:  Home  >  Marketing Treści  >  Current Article

Tekst SEO w sprzedaży

Teksty SEO rozwijają stronę firmową, kreują pozytywny wizerunek. Zwiększają sprzedaż przez promocję wiedzy, merytoryczne podejście do czytelnika, a w erze internetu zawsze konsumenta. Jak podejść do budowania sprzedaży przez pisanie i publikowanie?

Skuteczne pisanie pod SEO

Dobra treść rozwiązująca problemy to skuteczna reklama. Model AIDA, analiza materiałów branżowych w celu wydobycia nowej jakości. Szansa zrobienia wrażenia na czytelniku. Jak? Przemawiaj językiem korzyści. Rozbijaj artykuły na logiczne, krótkie akapity, które już po wstępnym przeskanowaniu publikacji upewnią o opłacalności lektury. Na czytelnika wpływasz nie tylko tekstami SEO, ale również całościowym podejściem do projektowania witryny. Im większa czytelność, tym lepiej.

Struktura publikacji

Forma zwiększa czytelność, a przeczytany artykuł z nawoływaniem do akcji to potencjał sprzedażowy.

  • podziel artykuł na sekcje. Zbity tekst od razu powoduje zamknięcie zakładki. Totalna utrata koncentracji,
  • unikaj powtórzeń, stosuj synonimy, nie nadużywaj banałów, truizmów,
  • pisz prostym, zrozumiałym językiem celującym w Twoją grupę docelową. Oczywiście tutaj wszystko zależy od rodzaju artykułu. Jeżeli tworzysz tekst informacyjny, bardziej naukowy, nie sposób nie wtrącić naukowego słownictwa. Nie buduj jednak tekstów SEO, szczególnie tych sprzedażowych podobnie do tomów akademickich. Nikt nie ma czasu na grzebanie się w grafomańskich wizjach,
  • dopasuj styl. Usuwaj z tekstów SEO egzaltację, duże emocje, publikuj w sposób neutralny, jakby Ci specjalnie nie zależało. Nie stosuj wykrzykników, a tym bardziej wielokropków, kończ myśli. Przedstawiaj fakty, informuj. A co z odwrotnym podejściem, czyli budowaniem konfliktu, dyskusji na skrajnych poziomach? W przypadku długoterminowej sprzedaży lepiej postawić na wiarygodność, wypracowanie marki osobistej. Wiele zależy od specyfiki portalu, prowadzonej działalności. W innych publikacjach rozwijam ten wątek,
  • unikaj zdań wielokrotnie złożonych. Czytelnik często nie ma czasu odgadywać intencji autora. Rozwiązanie podawaj na talerzu, jak najszybciej.

Treść prowadząca do wykonania akcji przez czytelnika

Przykucie uwagi zaskakującym tytułem i wstępem nie wystarczy do osiągnięcia pożądanego wyniku – sprzedaży. Główny cel publikacji to prześledzenie treści, a także podjęcie założonej akcji, ale nie przez wymuszenie, tylko inspirację, spełnienie potrzeb. Nawet pewne braki w stylu, ale powiązane z rzetelnością wzmocnią bloga firmowego, opisy produktów. Większości wskazanych spraw nie obrobisz samodzielnie, bo to zbyt czasochłonne. Utrzymanie harmonogramu treści, minimum raz w tygodniu i skupionych na dyskusji mediów społecznościowych to duże wyzwanie najczęściej wymagające zaangażowania seo copywritera.

Język korzyści i proste komunikaty

Język korzyści to nie jest nic skomplikowanego. Postaw się po prostu w roli przeciętnego konsumenta, chociaż na chwilę. Czego poszukuje Twój idealny klient? Co otrzyma, jeżeli zrobi założoną przez Ciebie czynność? Przekonuj, że warto, ale nie jednorazowo, tylko długoterminowo przez proces budowania marki osobistej. Nie musisz bazować na skomplikowanych zwrotach. Wystarczy wejdź, wpisz, przeanalizuj. Bezpośredni i prosty zwrot działa najlepiej. Dowód? Chociażby Allegro ze swoim kup teraz lub Facebook z lubię to. Niby nic skomplikowanego, a jaka dynamiczna wartość.

Słowami budujesz ruch i sprzedaż

Zaciekawienie treścią to jedno. Trzeba jeszcze sprawić, aby czytelnik trafił na stronę. Zastanów się mocno nad słowami kluczowymi, na których wypromujesz witrynę sprzedażową. Zgodność tematyczna, w zasadzie pełna ze słowami kluczowymi to jeden z najważniejszych czynników sukcesu. Konkret podstawą działań twórczych w aspekcie sprzedażowym.

Inwestycja w unikalne artykuły

Artykuły SEO zgodne z przedstawioną ideą to doskonała inwestycja w sprzedaż, wspierająca pozycjonowanie, podnosząca autorytet branżowy, a to zaledwie początek plusów. Wystarczą proste techniki, aby każdy właściciel biznesu internetowego zyskał dodatkowe odwiedziny z czasem zamieniające się w realne transakcje. 

© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.

About the author

SEO/AI Enchanced Copywriter

Writing is my true passion, profession, and way of life. I am a trusted copywriter for many popular interactive agencies. On my website, I share practical tips and thoughts on content marketing, support personal branding, and share content optimization methods not only for search engines but primarily for readers. Additionally, I sell high-quality, ready-made SEO articles and accept orders from clients interested in long-term cooperation based on trust.