Loading...
You are here:  Home  >  Marketing Treści  >  Current Article

Czy spełniasz potrzeby klientów?

Firmy najczęściej w jednym z pierwszych akapitów na stronie sprzedażowej twierdzą, że spełniają potrzeby swoich klientów na najwyższym poziomie. Świetnie, ale czy na pewno to robią?

Lepsze zrozumienie potrzeb klienta

Przed wyruszeniem w podróż sprzedażową powinieneś odpowiedzieć na kilka pytań, absolutnie podstawowych.

  • czy pasjonujesz się realnie branżą w której działasz i czy posiadasz ponadprzeciętną, po prostu unikalną wiedzę do przekazania zainteresowanym?

Nie musisz wszystkiego robić samodzielnie. Do pewnych zadań możesz zatrudnić seo copywritera (zlecenie lub gotowe teksty SEO). Publikacja wstawiona na bloga nawet raz tygodniowo zaczyna budować ruch od potencjalnych klientów zainteresowanych nie tylko transakcją, ale pozyskaniem specjalistycznych informacji. Treścią przyciągniesz też zwykłych czytelników. Niektórzy z nich odejdą, ale w razie wystąpienia potrzeby wrócą do Ciebie. To proces naturalny pod warunkiem, że stawiasz na budowanie autorytetu marki.

  • czy na stronie internetowej poza opisem technicznym produktu znajduje się cykl publikacji specjalistycznych, omawiających standardowe dylematy zakupowe?

Wielu konsumentów uwielbia czytać o produktach, usługach praktycznie od A do Z przed wydaniem pieniędzy. Nie żałuj takich informacji i nie oszczędzaj na opisach, zbieraniu pozytywnych opinii, gdzie tylko się da. Pomagaj i nie wciskaj na siłę. To charakteryzuje najlepsze sklepy online na rynku w praktycznie każdym sektorze nowoczesnej gospodarki.

  • czy firma zna prawdziwe potrzeby klientów i potrafi je przedstawić?

Zastanów się do kogo w ogóle kierujesz sprzedaż. Czy wytypowałeś idealnego klienta i potrzeby takiego użytkownika? To bardzo przydatna sprawa, jeżeli chcesz publikować i sprzedawać w długoterminowo spójny sposób. W razie wątpliwości wystarczy spojrzeć na profil klienta, aby wrócić na właściwy tor.

Potwierdź to, że jesteś najlepszym wyborem dla klienta

Marketing treści to prowadzenie merytorycznego dialogu z klientem. W internecie każdy ma szansę z dnia na dzień założyć sklep online, wgrać produkty i sprzedawać. Konsument to nie głupek. Od tego trzeba zacząć. Widzi, co jest grane. Raz oszukany, nigdy nie wróci do sprzedawcy, a może jeszcze zaszkodzić przez negatywne opinie.

Nie idziesz leczyć się do pana Zbyszka po miesięcznym kursie pierwszej pomocy, ale wybierasz fachowca z prawdziwego zdarzenia. Podobnie jest z marketingiem treści. Pokaż ludziom indywidualny styl, wyjdź z czymś oryginalnym, daj się poznać w naturalny sposób. Nie powielaj schematu, jesteśmy super, bez żadnego wyjaśnienia. Z czego to wynika? To właśnie jeden z czynników sukcesu dla Twojego biznesu online.

© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.

About the author

SEO/AI Enchanced Copywriter

Writing is my true passion, profession, and way of life. I am a trusted copywriter for many popular interactive agencies. On my website, I share practical tips and thoughts on content marketing, support personal branding, and share content optimization methods not only for search engines but primarily for readers. Additionally, I sell high-quality, ready-made SEO articles and accept orders from clients interested in long-term cooperation based on trust.