Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Dlaczego dobra treść na blogach firmowych sprzedaje?

Marketing treści właściwie zrozumiany oraz zastosowany przydaje się nie tylko do szybkiego rozwoju sprzedaży, ale realnie zmienia paradygmat rzeczywistości klienta, czytelnika, użytkownika. A to już szansa zbudowania czegoś znacznie większego od zwykłego biznesu, realnego autorytetu.

Content marketing to narzędzie do sprzedaży i zmiany zachowań konsumenta

Przekazywanie i pogłębianie wiedzy na mocno specjalistyczny temat to właściwie esencja pisania eksperckich artykułów przyciągających nowych klientów. Myślę, że w pewnym wieku, po przejściu tragicznego systemu edukacji niektórzy ludzie tracą dziecięcą ciekawość świata, schodząc do ciemnej, roboczej strefy, właściwie bez perspektyw. Do tej grupy zalicza się też wielu, jeżeli nie większość konsumentów.

Dobry artykuł lub inna wartościowa lektura to realne narzędzie do poszerzania świadomości. Marketing treści prowadzi docelowo do sprzedaży, ale po przemyśleniu pozwala na budowanie autorytetu i na zmianę negatywnych postaw. Po prostu zmienia życie na lepsze. Klient z poszerzoną wiedzą to klient, dla którego warto się starać. Solidny artykuł otrzymuje oceny, pochwały, mnóstwo komentarzy i tym samym rozwija autora. To obustronna, bardzo ciekawa relacja, którą możesz rozpocząć właściwie w dowolnym sklepie internetowym, niezależnie od branży.

Im więcej wiesz, tym lepiej, z większą motywacją chłoniesz nowe informacje. Wchodzisz na poziom nieustannego udoskonalania warsztatu

Bogactwo treści zamienione w zysk

Oddając się pracy seo copywritera trafiam na naprawdę świetne, niszowe blogi, serwisy tematyczne. Po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy nie zostaję tylko na pierwszej stronie, ale jadę często bardzo daleko. Niektórzy autorzy nie szukają poklasku, nie robią wielkiej promocji, nie przekazują newsów w mediach społecznościowych, a nawet niczego nie sprzedają. Po prostu dzielą się wiedzą. To nie do końca optymalne działanie.

Marketing treści łączy ideę sprzedaży z ideą przekazywania rzetelnej wiedzy przez prawdziwego pasjonata. To znacznie lepsze rozwiązanie. Specjalizacja tematyczna opłaca się w erze ciągłych zmian algorytmów wyszukiwarek. Od pewnego czasu wiadomo, że aktualizowane algorytmy promują wysokiej klasy, unikalną, rozwiązującą problemy treść.

Praktyczne działanie marketingu treści

Lata temu nie dbałem za bardzo o wizerunek zewnętrzny. Nosiłem zwykłe ubrania, schematyczną do bólu fryzurę. Nikt mi niczego nie zarzucał, ani ja nie potrzebowałem zmian. Zerowa znajomość mody, czy metod optymalizacji kolorystycznej. I pewnego pięknego dnia trafiam na bloga o specjalizacji moda męska (mrvintage.pl). Patrzę i oczom nie wierzę. To mężczyzna może tak wyglądać? Z miejsca przeczytałem ponad sto publikacji. Kolejnego dnia poznałem własne wymiary, określiłem podstawy własnego stylu.

Oczywiście wszystko zrobiłem na podstawie artykułów pisanych w moim odczuciu przez zawodowca. Później zakup marynarek, koszul, dopasowanych spodni. Zadbałem dodatkowo o nową fryzurę i zmieniłem realnie myślenie o męskim wizerunku, o modzie. Wiem również, gdzie skierować się po nowe, ciekawe informacje. Autor bloga wydał książkę. Zainwestowałem w tytuł bez czytania recenzji. Tak mnie do siebie przekonał.

Aktualnie Mr Vintage to jeden z najlepiej zarabiających blogerów w kraju, pasjonat wybranej dziedziny, z ogromną bazą publikacji, wypracowanymi czytelnikami-klientami. Tak to właśnie działa. Marketing treści poprowadzony w perfekcyjny sposób wywołuje pragnienie finansowego wsparcia autorytetu, nawet przez darowizny, żetony spotykane na streamach, czy w innych kanałach kontaktu z grupą docelową. Przemyśl zagadnienie, bo na pewno w pewnym momencie życia marketing treści na Ciebie zadziałał.

Pozytywne zmiany w biznesie zacznij od stworzenia fachowych publikacji

Do czego zmierzam przykładem? Artykuł wysokiej jakości napisany, jakby w moim kierunku zmienił po dosłownie kilku dniach moje życie na lepsze. To według mnie marketing treści na poziomie mistrzowskim. Eksperckie publikacje na bloga celują w głębokie potrzeby, przyzwyczajają do ponadprzeciętnej zawartości, zmieniają myślenie czytelników i jednocześnie konsumentów.

W kolejnych tekstach o marketingu treści podaję bardziej rozbudowane założenia do praktycznego zastosowania we własnej działalności. Chciałbym, żebyś z tego tekstu zapamiętał jedną rzecz.

Wiedza połączona ze sprzedażą skierowana do użytkownika, który tego potrzebuje dosłownie zmienia rzeczywistość na lepsze. A skoro tak wiele osób pożąda pozytywnych zmian, dlaczego nie zacząć od dzielenia się pożytecznymi informacjami?

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.