Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Jak Alert Google pomaga w przeglądaniu ofert pracy, newsów i innych spraw branżowych?

Alerty Google to bardzo ciekawe, często niedoceniane narzędzie dla każdego redaktora online, copywritera, osoby poszukującej zatrudnienia, czy pasjonata konkretnej branży.

Krótko mówiąc, alert Google to powiadomienie o interesującym temacie dostępne całkowicie bezpłatnie dla każdego użytkownika sieci. Już na początku uprzedzę, że do czytelnej obsługi alertów przyda się oddzielny, specjalnie przygotowany na taką okoliczność adres e-mail.

Profesjonalne badanie sieci za darmo

Alerty to mój niezależny szpieg, do tego bardzo skuteczny codziennie podający dawkę interesujących danych.

  • słowa kluczowe związane ze stroną

Badam w ten sposób konkurencję, poszukuję inspiracji, jestem na bieżąco z ciekawostkami, nowymi, wartościowymi materiałami. Uzupełniam wiedzę, reguluję kierunek rozwoju witryny.

  • interesujące zagadnienia inwestycyjne 

Siedzę od lat na rynku kapitałowym, inwestuję, pasjonuję się analizą techniczną i fundamentalną, co często wykorzystuję w specjalistycznych tekstach SEO. Dość uważnie śledzę wycenę spółek kluczowych dla warszawskiej giełdy.

  • nowe zlecenia, oferty pracy stacjonarnej i online

Odkrywam interesujące zlecenia, nowych klientów, w tym agencje interaktywne. Mam informację o nowych portalach ogłoszeniowych, często z całą masą wytycznych. Do tego wyprzedzam innych w wystawianiu własnych propozycji.

A co z innymi zastosowaniami alertów Google?

Możesz przejrzeć realnie działania konkurencji, sprawdzić najnowsze publikacje, oferty. Dostaniesz namiary na ciekawostki ze świata, udoskonalisz hobby. Ochronisz dobre imię, przyśpieszysz walkę z czarnym PR. W razie pilnego poszukiwania pracy szybko wyślesz CV do naprawdę różnych pracodawców, idealnie dopasowanych do potrzeb. Każdy redaktor online szybko dotrze do danych i stanie się bardziej konkurencyjny. Jeżeli znajdziesz ciekawe strony z Twojej branży możesz wysłać propozycję wymiany linków, artykułów, współpracy.

Ogonki, nawiasy, znaki interpunkcyjne są nieistotne w trakcie wyszukiwania informacji. Robot Google skupia się na wpisanych przez Ciebie wytycznych.
Chcesz precyzyjnie wyszukiwać daną frazę? Umieść słowo kluczowe w cudzysłowie. Podczas wykluczania słowa używaj minusa np. Smok – Wawelski wyświetli ci wszystkie wyniki Smok bez Wawelski. Więcej rad znajdziesz w instrukcji Google.

Jak potencjalny zleceniodawca może ogłaszać się w sieci?

  • zlecę teksty

Używaj zdywersyfikowanych słów branżowych tzn. zamiast zlecę teksty możesz użyć zlecę opis do katalogu. Analogicznie w poniższych przykładach. Jest to najczęściej używana fraza w konstrukcji treści zlecenia. Trafienia praktycznie codziennie.

  • kupię teksty seo 

Niektórzy skupują paczki na określone tematy. Po przeanalizowaniu kontaktów stworzysz bazę do praktycznie pewnej sprzedaży, niestety najczęściej dość nisko wycenianej. Treści finansowe, powiązane ze specjalistycznymi zagadnieniami często wchodzą w grę.

  • szukam osób do pisania
  • praca (dla) seo copywriter(a) 

Świadomość zawodu od lat utrwala się wśród pozycjonerów, agencji interaktywnych, a nawet blogerów pragnących zwiększyć pulę treści na własnych witrynach i zapleczach. Współpracowałem z coachami, inwestorami indywidualnymi, szkoleniowcami Forex. Rozwijałem dyskusje na forach branżowych, chroniłem klientów dobrymi komentarzami, opiniami przed czarnym PR. Myślę, że dobry pisarz na zlecenie to doskonałe uzupełnienie działalności komercyjnej.

  • pisanie artykułów (lub/i) różne tematy
  • praca pisanie

Rynek pracy jest bogaty w takie oferty i każdy kto umie skonstruować ciekawe zdania ma szansę zarobić. Uważaj na “darmowe” praktyki. W dopowiedzeniu niewolniczą pracę za podziękowanie. Uważaj też na przesyłanie bezpłatnych próbek, bez nawiązania wstępnego kontaktu i potwierdzenia danych.

Typ wyniku

Wszystko, wiadomości, blog, książki, wideo, dyskusje. Sugeruję zaznaczyć opcję wszystko przy każdym alercie. Dzięki omawianemu podejściu masz szansę poznać ciekawe portale skupiające się wokół branży, fora tematyczne, a także setki zleceń. Oczywiście cała gama informacji trafia na Twojego maila.

Częstotliwość

Na bieżąco, raz dziennie, raz w tygodniu. Moim zdaniem raz dziennie w zupełności wystarczy. W regularnych odstępach dostajesz na skrzynkę informacje i wiesz, kiedy należy je przeanalizować. Rutyna w pracy czasami się przydaje.

Które

Tylko najlepsze wyniki czy wszystkie? Wszystkie, ponieważ to Ty stwierdzasz, co jest dla Ciebie istotne. Wyszukiwarka to tylko robot.

E-mail

Niby sprawa jasna. Podajesz adres i po sprawie. Otóż polecam traktować alerty Google bardzo poważnie i uruchomić oddzielną skrzynkę pozbawioną spamu. Stwórz kategorie tematyczne i segreguj wiadomości. Nigdy nie wiesz, co i kiedy może Ci się przydać.

Jedyna wada

Google Alert przedstawia wszystkie zaktualizowane przez robota wyniki, a jak wiadomo z tym bywa różnie. Niektóre strony docierają do algorytmu szybciej, niektóre wolniej, dlatego najnowsza informacja może okazać się odgrzewanym kotletem. To jednak drobnostka biorąc pod uwagę całą masę możliwości.

Szpieg na Twoje usługi

Precyzja alertów Google zadziwia. Dziennikarze, copywriterzy, webmasterzy, hobbyści, dosłownie wszyscy mogą korzystać z tej usługi, aby poprawić stan swojej wiedzy. Informacja to największe bogactwo ery internetu. Szybki dostęp do niej daje Ci przewagę nad konkurencją.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.