Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Jakie cele możesz zrealizować pisaniem artykułów na stronę firmową?

Pisać każdy może i powinien, ponieważ to jedna z ciekawszych form przekazania własnych myśli szerokiej publiczności. Praktyka pokazuje, że często jedynym celem artykułu jest nabicie indeksowania, wstawienie słowa kluczowego. Czy tylko na tyle Cię stać?

Każdy artykuł to dzieło realizujące specyficzne cele, które podzieliłem na kategorię wewnętrzną i zewnętrzną. Dzieło bowiem wpływa nie tylko na Twoich odbiorców, ale też w specyficzny sposób na Ciebie. 

Cele wewnętrzne pisania artykułów

  • satysfakcja ze zdobycia nowej wiedzy, poszerzenie horyzontów, budowanie kapitału ludzkiego

Każda publikacja wymaga myślenia, fachowego zbierania danych, ich analizowania. Podczas pisania nowa wiedza tworzy kapitał wewnętrzny, z teorii zarządzania kapitał ludzki. Raz piszesz, a wykorzystujesz stale.  

  • rozwijanie indywidualnego stylu

Wraz z kolejnym tekstem poszerzasz świadomość stylu wypowiedzi. Nie popełniasz błędów stylistycznych. Zaczynasz lepiej mówić, bardzo precyzyjnie. Ćwiczenia na pisanie twórcze to głównie nieustanny trening. Człowiekowi, który ma coś do przekazania wiele da się wybaczyć. Nikt nie ma stylu idealnego, pasującego do każdego typu osobowości. 

  • proces twórczy, chęć podzielenia się z otoczeniem własnym tokiem myślenia

Myśli – palce – klawiatura – nowa wartość rzeczywistości. Pisanie działa odświeżająco na szare komórki, precyzuje myśli w nowych formach. Zaczynasz myśleć samodzielnie o różnych sprawach, obserwujesz je w innym świetle. Nie da się zdobyć uznania publiczności ciągłym powielaniem schematów. Do tematu pochodź z wielu stron pozwalając sobie na odrobinę kreatywności. 

  • samorealizacja

Autor żyje w swoich dziełach, zapełnia przestrzeń, wpływa na świadomość ludzi, tworzy współzależność.

  • pobudzenie kreatywności

Im więcej czasu spędzisz przy pisaniu, tym szybciej dojdziesz do wartościowych wniosków, pomysłów w pełnym wymiarze życia. 

Cele zewnętrzne pisania artykułów

  • zdobycie publiczności

Czy jest pisarz, który nie chce, aby jego książki stały się bestsellerami? Dobre treści dają satysfakcję wszystkim stronom. Pobudzają do dyskusji, zbierają odbiorców, konsumentów. Najpiękniejsze lektury stają się wręcz ostoją kultury, kreują uczucia. Czy mielibyśmy do czynienia z erą miłości do wampira, gdyby nie “Drakula” Brama Stokera?

  • rozbudowanie autorytetu

Rozpoznawalność w środowisku, opiniowanie, silniejsza pozycja. Autorytet powstaje długo, jest delikatnym tworem stylu, wiedzy, uczciwości autora. Widziałem kilka wpadek na wielu blogach specjalistycznych, kiedy człowiek wiarygodny zamieniał się w komercyjną machinę i zamykał w końcu witrynę przez negatywne komentarze, prawdziwie czarny PR. 

  • pogłębiona sprzedaż

Działam w specyficznej branży pisania na zlecenie. Strona generuje mi od czasu do czasu zlecenia od ludzi doceniających moje zaangażowanie w prowadzenie tematu. Też tak możesz, praktycznie w każdej branży. Wystarczy pisać samodzielnie lub zlecić zadanie człowiekowi z pasją.

  • możliwość zarobkowania

Na dobrych treściach się zarabia i to długoterminowo. Raz wstawiony na stronę firmową artykuł buduje ruch. Z czasem możesz informacje zaktualizować, dodać coś nowego, zachęcić nieco inaczej do wejścia. Każdy autor po pewnym czasie nabywa doświadczenia.

  • zmiana przekonań wewnętrznych czytelników, paradygmatu rzeczywistości

W momencie, gdy nieznajoma osoba dziękuje w mailu za świetne porady, zamawia publikacje na swoją stronę, a do tego oferuje korzystne warunki współpracy otrzymuję ogromną motywację. Wierzę, że praca zdalnego pisarza wymaga nieco społecznego podejścia, rzetelnego przekazania wiedzy, która może odmienić życie, udoskonalić lub zmienić paradygmat rzeczywistości. Słowo to zobowiązanie.

Nie myśl o nagrodzie

Pisz, żeby przekazać, nauczyć, ale nie myśl o nagrodzie. Czytelnik od razu widzi, czy treść jest natchniona, a może prowadzony wywód to jedynie efekt marnych starań. Czasami lepiej powstrzymać się od nowego wpisu, niż tworzyć coś poza jakościowym standardem. Pisanie to szansa poukładania myśli w naprawdę wielu sprawach, nie tylko branżowych.

© 2020, Pisanie Online. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.