Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Blog  >  Przeglądany artykuł

Skończ próbować, zacznij robić

Spróbuj to słowo bardzo zdradliwe, często zabierające motywację, ale częściowo sprawdzające się w niektórych strategiach marketingowych. Skończ próbować, zacznij czytać, przepraszam robić.

Ktoś rzuca prośbę. Spróbuj zrobić to dzisiaj. Jasne, że pominiesz sprawę, a prawdopodobnie w ogóle nie zajmiesz się tematem. Jak to się dzieje? Otóż w spróbuj nie ma żadnego zobowiązania. Jak chcesz możesz, jednak z reguły nie chcesz lub podchodzisz obojętnie. Zdań ze spróbuję używają ludzie pozbawieni wewnętrznego przekonania. Dają sobie nadzieję i to wystarczy, ale nie idzie za tym moc sprawcza.

Niepewne słowa

Pracodawca: Czy jest Pan w stanie zrealizować próbne zlecenie do poniedziałku?

Pracownik: Hmm, spróbuję.

W takim człowieku od razu widać niepewność. Zastanów się, czy przypadkiem tak nie wyrażasz się o sobie podczas podobnych, poważniejszych spotkań. Próbując dajesz umysłowi furtkę bezpieczeństwa, która nie prowadzi do nauki i zwalnia z odpowiedzialności. E tam, tylko próbowałem. Nic takiego się nie stało. Pisanie tekstów seo identycznie. Sam artykuł tematyczny się nie pojawi. Trzeba usiąść i stworzyć coś sensownego, a nie próbować.

Pracownik odpowiada: Tak. Wykonam próbne zlecenie do poniedziałku na 100%.

Jakie masz odczucia? Komu bardziej zaufasz? W dobrym wrażeniu nie ma miejsca na wahanie.

Jak to praktycznie wykorzystać?

Bardzo dobrze zwrot spróbuj zniechęca do podjęcia potencjalnego działania, jeżeli np. zachęcasz klienta do pozostania przy ofercie.

  • Proszę spróbować znaleźć lepsze warunki u innego wykonawcy. Jeżeli tak się stanie zaoferuję 20% rabatu. 

Totalna pewność siebie. Ostatnio podczas opisywania oferty firmy zauważyłem wykorzystanie tego schematu. Dodatkowo producent zapewniał, że po udanej próbie zwróci różnicę ceny. Absolutna rewelacja. Takie działalności osiągają ogromną przewagę. Aż chciałem zamówić towar, chociaż zupełnie nie odpowiadał moim bieżącym potrzebom. 

Przekonuj z klasą i bez wahania

Byłem na wielu żenujących szkoleniach, gdzie wykładowca cały czas zachęcał grupę słowami spróbujcie Państwo wykonać zadanie do końca. Nikt nawet nie zaczynał, a na pewno nie kończył. Jeżeli chcesz kogokolwiek do czegoś przekonać i użyjesz słowa spróbuj stracisz czas swój i czytelnika. Jak polecam nie mówię spróbuj tylko zrób to i to.

Słowo od mistrza Yody

Mistrza Yodę zna każdy. W Imperium Kontratakuje mówi do Luke’a Skywalkera

nie próbuj, rób albo nie rób, nie ma próbowania

I jak tutaj nie wierzyć mistrzowi?

© 2020, Pisanie Online. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.