Przekaż wiedzę, zbuduj autorytet, sprzedawaj. To moim zdaniem główne założenia marketingu treści. Pojęcie powoli wkracza na grunt promocji biznesów online, dlatego chcę w cyklu artykułów zająć się tylko nim.
Wyjaśnienie pojęcia
Marketing treści (content marketing) przez wysokiej klasy publikacje, rozwiązujące potrzeby grupy docelowej prowadzi do uzasadnionej sprzedaży. Relacja między sprzedawcą-“marketingowcem”, a konsumentem staje się wzajemna. Między kupującym i biznesem online pojawia się długoterminowa interakcja. Cel zarobkowy stoi tu na równi z celem informacyjnym, a może raczej edukacyjnym. Krytyczna korzyść z zastosowania marketingu treści pochodzi ze zrozumienia aktywności samego internauty (dzisiaj potencjalnego nabywcy dóbr i usług). To internauta bowiem odnajduje sprzedawcę, specjalistę, autorytet w danej dziedzinie (inbound marketing), a nie sprzedawca odnajduje klienta (outbound marketing). Zapamiętaj wskazane w nawiasach pojęcia, bo przydają się w optymalizacji strategii promocyjnej i w zrozumieniu nowoczesnych postaw konsumentów w sieci.
Pozycjonowanie wartościowymi tekstami
Content marketing należy głównie do struktury pozycjonowania. Strategia produkcji wartościowej treści rozszerza się nie tylko na wyszukiwarkę Google, ale na media społecznościowe (wysokie podobieństwo do marketingu wirusowego), YouTube, portale klasy podcast. Dywersyfikacja ruchu wydaje się dużą zaletą. Ten sam materiał, jednak w różnych wersjach da się opublikować właściwie wszędzie. Oczywiście takie działania wymagają mocnej specjalizacji. Tutaj pojawia się potencjał współpracy z seo copywriterem, który zajmie się wyszukiwaniem ciekawostek i tworzeniem solidnych materiałów.
Przełożenie marketingu treści na seo copywritera
Seo copywriter wpisuje się zawodowo idealnie, do tej postępującej tendencji rozwoju sieci. Każdy, kto chociaż raz wykonał solidny artykuł doskonale wie, że codzienne tworzenie maksymalnej jakości pochłania ogrom czasu. Ktoś musi wykonywać takie obowiązki, najlepiej wiążąc się trwale z danym przedsiębiorstwem. Nie widzę osobiście innego rozwiązania. Firmy już zatrudniają copywriterów na etat. Marketing treści pozwala przekształcić autorytet we wiarygodną, zupełnie niewymuszoną sprzedaż. Aktualnie współpracuję z kilkoma agencjami interaktywnymi. Przedsiębiorstwa płacą za dobre teksty i używają ich nie tylko na stronach internetowych, blogach, ale też w zajawkach na mediach społecznościowych. To podstawowa strategia.
Pomoc SEO
Wysoki poziom artykułów specjalistycznych i ich masowa skala to cechy przyczyniające się do szerokiego awansu w wynikach wyszukiwania, na mniej konkurencyjne, ale i najpopularniejsze frazy kluczowe. Koszty wyprodukowania publikacji wygrywają w porównaniu do ogólnych kosztów pozycjonowania. Ludzie szukają w wyszukiwarce odpowiedzi. Dopiero później produktu. Dostarczaj odpowiedzi, a zaczniesz szybciej sprzedawać. Pamiętaj, że coraz częściej na rynku pojawia się opcja zamówienia gotowych tekstów SEO od pośredników, giełd tekstów.
Informuj, nie reklamuj
Marketing treści eliminuje, łagodzi aspekt graficzny ostrej reklamy na rzecz przydatnej treści. W sieci działa coraz więcej sklepów internetowych, mających na boku blogi eksperckie, stanowiące dobry krok w propagowanie charakteryzowanej idei. Trzeba jednak odróżnić marketing treści od zwykłej sprzedaży. Artykuły kreują pozytywny wizerunek biznesu. Internauta staje się podejrzliwy, gdy wciska mu się coś na siłę, najczęściej nieudolnie. Tendencję pokazują dobitnie sukcesy blogerów wprowadzających cykliczne kampanie sprzedażowe, dla różnych marek. Nie chodzi już o wciskanie kitu, tylko o recenzowanie z wadami i zaletami, merytorycznie, ze wskazaniem na ewentualne pułapki. Dobry marketing treści umożliwia w makro skali zwiększenie jakości praktycznie wszystkich usług ze względu na rozbudowaną sieć ekspertów, doświadczonych blogerów. A to zaledwie jeden kanał do omówienia. Pozytywny wizerunek ma przełożenie na sprzedaż. Już od dawna twierdzę, że dobry tekst seo działa i na klienta i na pozycję w indeksie, dlatego dobrze wróżę przyszłości seo copywritingu.
Treść tak, reklama nie
Marketing treści łamie barierę niechęci wobec klasycznych form reklamy. Zaspokajanie potrzeb informacyjnych pobudza emocjonalnie. Skoro on to wie, na pewno ma też profesjonalną ofertę. Taki wniosek nasuwa się automatycznie. Informowanie klienta o produkcie wyzwala ciekawą cechę. Nawiązanie współpracy staje się w pełni świadome. Klient zna wady i zalety, a i tak podejmuje decyzję o wydaniu pieniędzy. Można powiedzieć, że marketing treści wzmacnia zaufanie do branży e-commerce. A teraz w umyśle porównaj marketing treści do telemarketingu. Czujesz agresję do tego drugiego formatu?
Jakość publikacji przede wszystkim
Wierzę w marketing treści. Piszę artykuły na co dzień i widzę, że zleceniodawcy odchodzą od ilości na rzecz jakości. Wpisanie się w trend marketingu treści jest obowiązkiem, a na pewno lepszą perspektywą zarobkową każdego seo copywritera.
© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.