Loading...
You are here:  Home  >  Reading Room  >  Current Article

Gwarancja satysfakcji w biznesie online

Niektórzy sprzedawcy robią wszystko, żeby wykluczyć zwrot towaru, nawet w ustawowych widełkach. Odwrotnie działają biznesy nadzwyczajnie uczciwe zbudowane na autorytecie. Takie marki wykorzystują chętnie potencjał gwarancji satysfakcji.

Jedna sprawa w biznesie online pozostaje uniwersalna, a mianowicie wiarygodność. Z agencjami PR nie współpracuje się bez powodu. Nie musisz jednak wydawać ogromnych pieniędzy na poprawę wizerunku w grupie docelowej. Na początek wystarczy wydłużony zwrot na zasadzie gwarancji satysfakcji.

Budowa gwarancji satysfakcji

  • złoty (wyróżniający się) znak graficzny z delikatnymi wstawkami uspokajających lub prestiżowych kolorów (fiolet, czerń) przypominający medal, koniczynę, symbole kojarzone powszechnie z sukcesem, satysfakcją. Tak naprawdę nie ma ograniczeń, co do formy gwarancji satysfakcji. To tylko jedna z wielu wizji.

Gwarancja satysfakcji to absolutny symbol zaufania sprzedawcy do konsumenta i odwrotnie. Z reguły ludzie nie nadużywają zwrotów i rozumieją podejście. Eksperci marketingu potwierdzają, że zwroty z gwarancji satysfakcji nie przekraczają najczęściej 5%. Jeżeli masz do czynienia z większym wskaźnikiem coś nie działa w Twoich usługach, produktach. Grafikę wypada powiększyć, oczywiście bez przesady i przedstawić w bardzo widocznym miejscu. Najczęściej jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej.

  • tytuł gwarancji, potwierdzenie jakości: 90-dniowa Gwarancja Satysfakcji.

Pamiętaj, że ustawowy czas zwrotu to 14 dni, więc wydłuż okres kontaktu do minimum miesiąca, 30 dni. Gwarancja satysfakcji to narzędzie do zastosowania w każdym biznesie online. Zauważ, że niektórzy klienci nie otwierają paczek przez dłuższy czas, a jeżeli coś im się nie spodoba mają i tak żal do sprzedawcy. Ci bardziej zdesperowani szkodzą negatywnymi opiniami i tracisz ostatecznie czas na walkę z czarnym PR. Ustal bardzo uczciwą politykę zwrotów, a to się z czasem zwróci. Każda inwestycja dotycząca budowania wiarygodności przy wysokich kosztach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce to niepewność, ale dalej namawiam do testowania rozwiązań mających realne potwierdzenie w rzeczywistości marketingowej.

  • treść podstawowa gwarancji satysfakcji

Chociaż znamy i potwierdzamy jakość naszego produktu chcemy, abyś czuł komfort dokonując zakupów u nas. Z tego powodu w przeciągu 90 dni możesz zrealizować gwarancję satysfakcji bez podawania przyczyny, a oddamy Ci błyskawicznie 100% zainwestowanych środków. 

Standardowa formułka, z której możesz dowolnie korzystać, przekształcać pod potrzeby. Zauważ, że przy realizacji gwarancji satysfakcji otwiera się pole do pytań dotyczących jakości, potrzeb takich konsumentów.

  • dodatki

Jeżeli dalej się wahasz wróć do początku oferty i jeszcze raz ją przeanalizuj, albo zobacz pozytywne opinie od naszych dotychczasowych klientów (tutaj przekierowanie). W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z naszym zespołem. Niektórych konsumentów wystarczy delikatnie popchnąć, utwierdzić w zaufaniu.

Przedstaw precyzyjnie procedurę zwrotu pieniędzy i nie wstawiaj gwarancji satysfakcji tak sobie. Musisz wiedzieć, dlaczego to robisz, w jakim celu. Przyjmij strategię zero wątpliwości dla klienta.

Wskaźnik jakości produktu

Zadowolony klient to wielka potęga, a brak zwrotów potwierdza jednocześnie wartość projektu sprzedażowego. Gwarancja satysfakcji stanowi sprawny wskaźnik jakości. Raz przygotowana stanowi uniwersalny dodatek do każdej oferty.

Zalety gwarancji satysfakcji

  • zwiększona sprzedaż przez poczucie bezpieczeństwa do sprzedawcy i produktu,
  • niski poziom zwrotów, jeżeli kierujesz ofertę do solidnie wytypowanej grupy docelowej. Tak naprawdę gwarancja satysfakcji wymusza maksymalne dopracowanie jakości produktu/usługi. Praktycznie każdy biznes online doskonale wie, czy ma coś dobrego w katalogu,
  • bezpłatny i jednocześnie wartościowy wskaźnik potwierdzający jakość sprzedaży,
  • udzielanie 14-dniowej gwarancji wymusza ustawa, więc dlaczego nie wykorzystać przedłużonego limitu do poprawy wiarygodności. Jeżeli konsument nie zwróci przez 14 dni to małe prawdopodobieństwo, że taką decyzję podejmie po ustawowym terminie.

Własny symbol jakości

Gwarancja satysfakcji tworzy automatycznie uczciwą relację między Tobą, a odbiorcą oferty. Zastanów się na ile zwrotów możesz sobie pozwolić. W ten sposób zapanujesz nad konstrukcją sprzedaży. Najwięksi gracze marketingu internetowego wprowadzają gwarancję satysfakcji właściwie w sposób uniwersalny i praktycznie każdego dnia pracują na zaufanie. Nie idź na skróty. Stań się niedoścignionym symbolem jakości, a przestaniesz się martwić ewentualnymi stratami.

© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.

About the author

SEO/AI Enchanced Copywriter

Writing is my true passion, profession, and way of life. I am a trusted copywriter for many popular interactive agencies. On my website, I share practical tips and thoughts on content marketing, support personal branding, and share content optimization methods not only for search engines but primarily for readers. Additionally, I sell high-quality, ready-made SEO articles and accept orders from clients interested in long-term cooperation based on trust.