Pisanie to czynność, która towarzyszy człowiekowi od wieków. Rozwój piśmiennictwa datuje się na czasy świetności Mezopotamii. Pismo to już nie tylko litery zapisywane na kartce papieru, ale również słowa wirtualne. Komputer pełni rolę zeszytu.
Każda treść znajdzie odbiorcę, a to szansa na zarobek, potencjalną sprzedaż przez zastosowanie idei content marketingu. Rozwój kreatywności, czy to przy tworzeniu tekstów, czy w innych dziedzinach życia to właściwie sprawa obowiązkowa i to już nie tylko dla autora, ale również zleceniodawcy. Każdy, kto zamawia teksty powinien rozróżniać lekkie pióro i podstawowe umiejętności pisarza na zlecenie.
Kreatywne pisanie
Pisanie, aby uzyskać miano przynajmniej dobrego, powinno być kreatywne. Kreatywne pisanie – co to właściwie oznacza? Kreatywny z języka łacińskiego creatus oznacza twórczy. Inaczej odkrywczy, aktywny, zdolny, autorski, niepowtarzalny, pomysłowy, innowacyjny. Dobre pisanie odznacza się każdym ze wskazanych przymiotników. Całe szczęście kreatywnego pisania można, a wręcz trzeba się nauczyć.
Poziom rozwoju zdolności wymaga chęci i praktyki. Trening czyni mistrza, szczególnie w praktyce pisarskiej. Ćwiczenia w pisaniu rozwijają styl, powiększają z czasem zasób branżowego słownictwa, utrwalają ortografię, interpunkcję, umożliwiają ciekawsze prowadzenie materiału bez wracania do źródeł. Zaczynasz pisać z głowy, zaskakujesz sam siebie.
Dobry artykuł zawiera wiedzę i umiejętności pisarza, bez przesadnego stosowania pośrednich źródeł. Wisienka na torcie to wywołanie pozytywnych emocji w czytelniku, a nie tylko przekazanie suchej informacji.
Lekkie pióro
Lekkie pióro to potoczne określenie swobodnego stylu pisania, łatwego w odczycie, przejrzystego. Lekkie pióro wciąga czytelnika do świata tekstu. Cecha niezbędna przy wykonywaniu zawodu dziennikarza, pisarza, seo copywritera. Pisać można o wszystkim, lecz istotne jest też wejście w rolę potencjalnego konsumenta treści. Lekkie pióro nie ma nic wspólnego z laniem wody, bo prowadzi temat w merytoryczny sposób.
Masowa skala pisarstwa wymusza na autorach wyrazistą i przyciągającą wizję tekstu. Moim zdaniem idealnym przykładem na brak lekkości są niektóre lektury szkolne (od wielu młodzież przecież ucieka) oraz akademickie cegły przesycone specjalistycznym, często wprowadzonym na siłę językiem. Przymus używania powiązany z nieaktualnym już zasobem słów uniemożliwia całkowite oddanie się czytaniu. Lekkość pióra przynosi przyjemność z pisania seo copywriterowi oraz czytania dla konsumenta treści.
Zadowolenie czytelnika
Pismo, jak sztuka powinno zachęcać, wzbudzać emocje, skłaniać do przemyśleń. Zapewnia to kreatywne pisanie oraz lekkie pióro. Pojęcia oddziałują na siebie. Ćwiczenie kreatywnego pisania pomaga uzyskać lekkie pióro, więc serdecznie zachęcam do rozwoju tej umiejętności.
© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.