Loading...
You are here:  Home  >  Reading Room  >  Current Article

Cenna lojalność czytelnika

Rynek stron internetowych jest silnie rozbudowany. Konkurencja wśród prowadzących blogi, strony tematyczne i innego rodzaju witryny stale się powiększa. Wzbudzenie lojalności czytelnika to jeden z głównych celów publikowania. Częste wejścia świadczą o popularności. Generują dochód, no i oczywiście satysfakcję piszącego.

Wiara w przekazywane informacje praktycznie zawsze odbija się w stylu, lekkości pióra. Nie czujesz tematu, coś nie leży? Czytelnik to wyczuje. Moim zdaniem przy niektórych tekstach egzaltacja absolutnie nie przeszkadza, a wręcz pomaga przyciągnąć wiernych fanów. Pokaż, że ci zależy, a wzniesiesz marketing treści na zupełnie nowy poziom.

Czytelniku zostań, grzecznie proszę

Co buduje zainteresowanie?

  • temat witryny, który jasno wskazuje na cel. Nie męcz ludzi wciskanymi na siłę słowami kluczowymi, ani tym bardziej nieistotnym przekazem już na dzień dobry. Powiedz, o co ci chodzi, ale tak konkretnie,
  • rozwiązywanie prawdziwych problemów użytkowników. Jeżeli nie wiesz, jakie to problemy stwórz ankietę, albo zadaj pytanie w mediach społecznościowych lub przez listę mailingową, pomaga,
  • użyteczność strony internetowej, czy można w ogóle można się na niej normalnie poruszać, czy jest czytelna i logiczna,
  • ciekawy rozkład treści oraz łatwość odnalezienia pożądanych informacji. Najlepiej dawać czytelnikowi kilka sposobów dotarcia do ważnych artykułów i koniecznie promować najnowsze,
  • dokładny opis firmy lub osoby prowadzącej witrynę. Zakładka o mnie jest najczęściej, zaraz po głównej odwiedzaną pozycją. To bardzo ciekawe, ponieważ czytelnik chce poznać autora, zrozumieć motywację, osobowość. Jeżeli inwestujesz w poznanie chcesz z czasem wrócić do materiałów, to się dzieje bardzo naturalnie, zgodnie z zasadą wzajemności,
  • oryginalność prezentowania wiedzy. Dobierz formułę, która najbardziej pasuje do Ciebie, a stąd weźmie się zaufanie czytelników,
  • wzmocnienie widoczności w wyszukiwarce, najczęściej wynikające z fanatycznego publikowania i wartościowego linkowania. Doradzam naturalność zdobywania odnośników, ewentualnie inwestycję w artykuły sponsorowane na dobrych serwisach powiązanych tematycznie, reszta zależy od Ciebie,
  • wdrożenie własnego zdjęcia do indeksu wyszukiwania. Promuję ideę zdjęć korporacyjnych, biznesowych przedstawiających całą sylwetkę w dynamiczny sposób. Uśmiechnij się, to nic nie kosztuje, a wiele zyskasz wśród publiczności,
  • ustawienie systemu ocen dla treści, produktów, wszystkiego. To już wskazówka uzależniona od preferencji. W sklepie internetowym się przyda, chociaż może tutaj wystąpić negatywny wpływ konkurencji,
  • uruchomienie promocji, konkursów z przejrzystym regulaminem i faktycznymi nagrodami, a nie zmyślonymi w celach marketingowych,
  • przemawianie z pozycji autorytetu. Musisz pisać z wiarą, bo inaczej zostaniesz zdominowany nawet najsłabszym, negatywnym komentarzem o działalności, a zupełnie nie o to chodzi,
  • dopasowanie stylu do grupy docelowej. Czy publikujesz bardziej formalnie, czy zwracasz się na Ty.
  • potwierdzenie kwalifikacji. Jeżeli masz cokolwiek potwierdzającego umiejętności w branży, o której piszesz to warto się tym podzielić, bo czytelnik i tak Cię pozna.

Jak utrzymać zaangażowanie?

  • postaraj się o stałą aktualizację treści, ustal realny harmonogram. Chroń również artykuły przed zagrożeniami zewnętrznymi,
  • dyskutuj od czasu do czasu z czytelnikami, ale niekoniecznie we wszystkich tematach. Daj się niektórym wątkom rozwijać naturalnie, bez Twojej ingerencji, możesz przekierować się całkowicie na media społecznościowe w celu unormowania komunikacji,
  • rozszerzenie działalności na media społecznościowe, fora tematyczne. To przychodzi z czasem, ale wymaga absolutnego poświęcenia. Często media społecznościowe stają się odskocznią od standardowego, jakościowego publikowania, a zatem warto ustalić pewne zasady komunikacji,
  • wprowadzenie newslettera, zbieranie adresów do listy mailingowej. Jedna z najbardziej opłacalnych praktyk marketingowych. Lista mailingowa z wiernymi odbiorcami to szansa na sprzedaż własnych produktów cyfrowych, usług,
  • specjalne korzyści dla odbiorców treści, np. wpisy na hasło z mocno rozbudowanymi wątkami lub inne do indywidualnego ustalenia,
  • strefa premium, program partnerski z mocnymi preferencjami, lepsza obsługa klienta, wysłanie kubka, czy innego gadżetu promocyjnego raz na jakiś czas, karta podarunkowa, rabat.

Wartość zaufania

Nie bez powodu wymieniłem budowanie zaufania. Korporacje medialne wykorzystują kontrowersję, nieuczciwe praktyki na granicy prawa, aby wywoływać dyskusję, a przez to dodatkowe kliknięcia internautów. Dziennikarzom internetowym dzisiaj nie zależy na rzetelności, ale na maksymalizacji ruchu odpowiadającego za zyski wpływające od reklamodawców. Statystyki przemawiają tylko cyferkami. Jeżeli chcesz stworzyć coś prawdziwego, co utrzyma się dłużej uruchamiaj pozytywne praktyki, wyjaśniaj zagadnienia od A do Z, nie bój się krytycznych uwag.

Formy zaangażowania w życie strony

Pasywne zaangażowanie sprowadza się do stwierdzenia, że stworzona treść obroni się samodzielnie. Odbiorca wróci zaintrygowany nowymi publikacjami.

Aktywne zaangażowanie to powiadomienia SMS, newsletter, przypomnienia o nowych wpisach. Najlepiej połączyć dwa formaty. Oczywiście bez spamowania. Nie musisz wysyłać info o każdym materiale, tylko o tym, który wnosi coś nowego. Polecaj publikacje, z których jesteś najbardziej zadowolony i lubisz temat. To ułatwia dialog.

Co buduje lojalność?

Zła konstrukcja strony, podobnie jak nieciekawa zawartość może doprowadzić do naturalnej śmierci serwisu. Fundamentalna zasada lojalności to systematyczna aktualizacja. Masz niebanalne teksty SEO i oryginalny styl? Ok, co z tego jeżeli dodajesz nowe rzeczy, co pół roku? Wtedy nawet najwierniejszy czytelnik w Ciebie zwątpi, a raczej zapomni o Twoim portalu. Aktualizacje prowadzą do wyrobienia nawyku wchodzenia na dany adres. Coś nowego raz na dwa dni to optymalny termin, który stosuje większość znanych blogerów.

Dodatkowe sprawy

  • prostota i przejrzystość wykonania serwisu,
  • szybkość ładowania podstron, czyli innymi słowy inwestycja w dobry hosting,
  • funkcjonalna i przydatna zawartość,
  • unikatowa i wyjątkowa treść,
  • ciekawe aplikacje, dodatki. Internauta lubi poklikać.

Kto zostanie na stronie?

Internet daje dużą możliwość interakcji czytelnika z innymi odbiorcami oraz osobami tworzącymi stronę. Po przeczytaniu tekstu czytelnik oczekuje, że będzie mógł wyrazić swoją opinię. System komentarzy z portalu możesz przekierować na media społecznościowe, co ułatwi budowanie lojalności w dwóch istotnych kanałach.

Lojalność czytelników udoskonala styl autora publikacji, bo w końcu trzeba dbać o swoich ludzi, prawda?

© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.

About the author

SEO/AI Enchanced Copywriter

Writing is my true passion, profession, and way of life. I am a trusted copywriter for many popular interactive agencies. On my website, I share practical tips and thoughts on content marketing, support personal branding, and share content optimization methods not only for search engines but primarily for readers. Additionally, I sell high-quality, ready-made SEO articles and accept orders from clients interested in long-term cooperation based on trust.