Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Czego unikać w CV?

Przygotowanie skutecznego CV to duża sztuka. Po dopracowaniu podstawowych elementów przyszedł czas na podstawowe błędy popełniane w autopromocji zawodowej.

Na co uważać podczas pisania CV?

Nie kłam

Podstawowa sprawa to unikanie nieprawdziwych informacji, kłamania, ponieważ problematyczne kwestie wyjdą na pewno podczas rozmowy kwalifikacyjnej. W CV oczywiście nie musisz wszystkiego wyjaśniać, a w przypadku wątpliwości zawczasu przygotuj dobre odpowiedzi.

Nie stosuj długich opisów

W prezentacji przed pracodawcą nie stosuj długich opisów. Stawiaj na konkrety, ponieważ działy rekrutacyjne nie poświęcają zbyt wiele czasu na aplikacje kandydatów. Według najnowszych standardów to zaledwie kilka sekund w przypadku stanowisk niewykwalifikowanych.

Wyklucz pierwszą osobę

Nie twórz CV, jakbyś prowadził bloga w pierwszej osobie. Nie stosuj zaimków osobowych. Zamiast osiągnąłem wzrost sprzedaży osiągnięcie wzrostu sprzedaży o pewien procent. Zamiast tworzyłem zespoły projektowe, tworzenie zespołów projektowych. Opisywanie siebie w trzeciej osobie daje wrażenie obiektywizmu. Oczywiście nie jest to ogromny błąd. Wiele zależy od tego, co chcesz aplikacją osiągnąć i do kogo kierujesz CV.

Uważaj na ortografię

Absolutnie niedopuszczalna kwestia w CV to błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne, złe przejścia szablonu, rozwalona struktura tabel i dodatków graficznych, z którymi ludzie najczęściej przesadzają. Czytelne, minimalistyczne CV to najczęściej wystarczająca propozycja.

Nie powtarzaj się

Nie powtarzaj informacji na poziomie CV, zrobisz to na rozmowie kwalifikacyjnej, albo po prośbie od rekrutera. Powtarzanie zajmuje też cenne miejsce, które możesz znacznie lepiej zagospodarować.

Nie mów źle o sobie

Nie wprowadzaj do CV żadnych negatywnych informacji o życiu, o sobie. To nie jest spowiedź, tylko autoprezentacja, do tego z potencjałem zatrudnienia wśród ludzi, którzy Cię nie znają. Pierwsze wrażenie to podstawa.

Unikaj wielu stron zanudzania

Nie zanudzaj i nie twórz CV na kilka stron, bo nikt tego nie przeczyta. Już CV na dwie strony wśród niektórych grup specjalistów jest bardzo dyskusyjne.

Dbaj o czytelny format

Klasyka to CV z czarnymi literami i białym tłem, podstawowymi czcionkami, co zostało omówione w pierwszym artykule. Uważaj natomiast na źle dobraną kolorystykę oraz zaburzenie konstrukcji dokumentu nietypowymi liniami, grafikami. Wszystko na tak, ale z umiarem. W razie problemów z wyborem kolorystyki do CV kreatywnego możesz wykorzystać koło kolorów.

Absurdy w CV

Nie wprowadzaj do CV absurdalnych haseł, czy próśb o konkretne widełki wynagrodzenia. Nie pisz, że musisz być w domu przed 15, bo masz wtedy wolny komputer. Takie rzeczy niestety występują w aplikacjach i wywołują tylko pusty śmiech.

Kończ myśli i przejrzyj aplikację

Nie stosuj fragmentów zdań, zawsze kończ myśli i nie mieszaj czasów w CV, ponieważ zaburzasz zupełnie zrozumienie treści.

Słowo na zakończenie

CV to zawodowy obraz człowieka, dzięki któremu pracodawca może dobrać do zespołu właściwych ludzi. Niestety nie da się uniknąć wpływu subiektywizmu osób rozpatrujących dokumenty aplikacyjne, ale szczerość i profesjonalizm to zawsze pożądane cechy, które w dłuższym terminie wynagrodzą Twój wysiłek. Gratuluję Ci stworzenia swojego osobistego, profesjonalnego szablonu CV. Mam nadzieję, że wiesz już jak napisać CV. Seo copywriter od czasu do czasu zajmuje się tworzeniem podobnych dokumentów na zlecenie.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.