Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Czy bezpłatna próbka tekstu SEO zwiększa szanse na zlecenie?

Bezpłatna próbka tekstu SEO umożliwia najczęściej pozyskanie dobrego zleceniodawcy bez wielkiego wysiłku. Od razu potwierdza realne umiejętności.

Reguła wzajemności w seo copywritingu

Ktoś Ci coś daje w prezencie lub otrzymujesz przysługę. Czujesz się dobrze i mentalnie w takiej chwili jesteś zobligowany do odwdzięczenia się za pomoc lub dar. Masz właśnie do czynienia z regułą wzajemności. Działa na każdego.

Ludzie otrzymujący, a nic nie dający od siebie są źle postrzegani. W istocie jawią się nam jako wyzyskiwacze i unika się z nimi kontaktu. Nieważne, czy to strefa towarzyska, handlowa, zawodowa. Zasada jest uniwersalna. To pierwotna filozofia funkcjonowania społeczeństwa warunkująca przetrwanie.

Co daje bezpłatna próbka?

  • nawiązanie pozytywnego kontaktu (zleceniodawca-seo copywriter),
  • możliwość szybkiego zaprezentowania stylu. Praca obroni się sama. Dołącz do tego konkurencyjną stawkę i oczekuj wiadomości o zatrudnieniu,
  • tworzysz zobowiązanie u zleceniodawcy, jeżeli tekst jest wartościowy,
  • po pozytywnej akceptacji lepiej piszesz ze względu na poprawienie własnej samooceny,
  • budujesz wokół siebie profesjonalny wizerunek. Jesteś zapamiętywany jako ktoś uczciwy, dający się ocenić, odważny, pewny własnych umiejętności.

Osobiste doświadczenia 

Powiedzmy, że 20% bezpłatnych próbek to zwykłe wyłudzenia, do tego w masowej skali. Powiedziałbym, że lepiej nie przesyłać artykułów pod niepotwierdzone dane firmowe. Reszta zleceniodawców podchodzi do sprawy poważnie. Próbki aktualnie rozliczam, jeżeli zostaną zaakceptowane i doprowadzą do współpracy. Praktycznie wszystkich klientów długoterminowych zdobyłem właśnie przez dobrą próbkę umiejętności, nawet niekoniecznie rozbudowane portfolio. Po prostu piszę zawsze tekst SEO pod aktualny projekt prowadzony przez zleceniodawcę.

Jeden zleceniodawca stwierdził, że nie chce, abym się nadwyrężał, bo już z góry wie, że dobrze wykonam robotę. To bardzo ciekawa sytuacja. Ludzie wyczuwają chęć zbudowania wzajemności i chronią się przed tym. Najlepiej to uszanować, bez narzucania.

Strategia rozmowy ze zleceniodawcą

Dzień dobry, zainteresowało mnie Państwa zlecenie/ogłoszenie. Przed nawiązaniem współpracy chętnie napiszę bezpłatną próbkę na wskazane słowo kluczowe (podaj też ilość znaków i inne parametry, konkrety to podstawa). Proszę o pozytywne rozpatrzenie kandydatury oraz możliwie szybki kontakt na podane dane. Pozdrawiam serdecznie 🙂

Co jest takiego wyjątkowego w powyższym opisie?

Szacunek. Presupozycja sugerująca nawiązanie współpracy po napisaniu próbnego tekstu SEO. Uśmiechnięta buźka jest oznaką pozytywnego podejścia do wykonywanych obowiązków i miłego usposobienia.

Oczywiście musisz dodać cenę i inne przydatne dla zleceniodawcy dane. Powyższy szablon uznaj za przykładowy do omówienia tendencji kontaktu.

Tekst SEO bez uprzedzenia

Kolejny sposób pozyskania klienta to przesłanie tekstu SEO bez uprzedzenia, trochę w ciemno. Niechciany prezent wywołuje regułę wzajemności, ale to duże ryzyko.

Zapewniam z doświadczenia popartego wieloma zleceniami, że omawiany sposób działa i przynosi zadowolenie dwóm stronom pod warunkiem, że seo copywriter przykłada się do pracy. Podejrzewam, że wiele agencji SEO poszukuje talentów z lekkim piórem i normalnymi stawkami.

Próbka tekstu to przydatne narzędzie

Bezpłatny tekst SEO, ewentualnie rozliczany po akceptacji to ciekawa formuła nawiązania kontaktu ze zleceniodawcą, a jednocześnie okazja do zaprezentowania umiejętności pisarskich. Krótko mówiąc daj się ocenić, a zyskasz zlecenie.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.