Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Potęga autorytetu w biznesie

Autorytet to władza. Na szkoleniach biznesowych najczęściej można usłyszeć o trzech typach rządzenia uwarunkowanych racjonalizmem, tradycją, a ostatecznie charyzmą. Takie rozróżnienie stworzył Weber. Pomijając teoretyczne podstawy warto wiedzieć, że charyzma to potężna siła budująca autorytet, czasami irracjonalny, emocjonalny.

Praktyczne znaczenie autorytetu sprowadza się do zwiększonej sprzedaży, oglądalności, chęci nawiązywania z Tobą kontaktu. Jeżeli będziesz postrzegany jako fachowiec czeka Cię wejście na wysoki poziom samorealizacji zgodnie z analizą piramidy potrzeb Maslowa. Autorytet oznacza prestiż. Kiedy nieznany człowiek oddaje Ci hołd pozytywnym komentarzem, zakupem, chociaż u konkurencji jest taniej i otrzymujesz mnóstwo pytań od fanów wiedz, że otworzyła się przed Tobą droga do perfekcyjnej manipulacji otoczeniem.

Słowo wizytówką w sieci

W większości ogłoszeń o pracę, czy wykonanie jakiegokolwiek projektu pojawia się cecha doświadczenia. Nie musisz posiadać faktycznie wielkich osiągnięć, a jedynie umiejętności zdolne przekonać zleceniodawcę, pracodawcę akurat do Ciebie.

Wszyscy żyjemy w świecie reklamy i marketingu osobistego, czy tego chcemy, czy nie.

To proste, kiedy zastosujesz tylko słowo pisane. Mail z błędami ortograficznymi, bez przedstawienia się, niepoprawny gramatycznie już na dzień dobry dyskwalifikuje kandydata. Pisanie w sieci uznaj za interesującą wizytówkę. 

Zostać liderem

Autorytet jest liderem. To nie szef, zwierzchnik, kierownik. Autorytet nie bije batem, nie pogania. Ludzie idą za nim, bo wskazuje kierunek marszu, z którym każdy się zgadza. Wielu menedżerów, pracodawców chce mieć cechy autorytetu, charyzmatyczne wpływy, jednak w momencie negatywnego odbioru tracą moc metamorfozy pozostając przy sprawdzonym, nieefektywnym modelu kija, bez marchewki.

Modelowanie na bazie autorytetu

Nie ma sensu uczyć się na własnych błędach skoro można na cudzych. Autorytet wyzwala ideę modelowania prawidłowych zachowań. Dlaczego wiedza zawarta w artykule tematycznym nie przekłada się na realne wyniki czytelników, chociaż tworzy ją zgodnie z założeniami profesjonalista? Jeżeli treść nie ma potwierdzenia w prawdziwym autorytecie, wtedy dostaje dobrą ocenę, lecz ostatecznie nikt jej nie wdroży. Jednym słowem możesz być super szefem specjalistą, ale bez autorytetu Twoja kadra będzie olewać zlecenia.

Fundament uczciwości

Autorytet w pisaniu ma znaczenie szczególne, ponieważ treścią należy przekonać czytelnika o specjalizacji. Rozwiązywanie problemów prostymi sposobami wraz z potwierdzeniem wyniku to zdecydowanie najprostsza i najskuteczniejsza droga do zdobycia szacunku.

Punkty przełomowe kreowania autorytetu dobrze widać w mediach społecznościowych. Niektórych samozwańczych fachowców użytkownicy wyzywają, ośmieszają na forum publicznym, komentują ich nieudane projekty z wielkim zawzięciem. Natomiast do prawdziwych liderów kierowane są zwroty szacunku, gratulacji, chęci nawiązania bezinteresownej współpracy. W artykule chodzi przede wszystkim o realny autorytet, potwierdzone informacje, osiągnięcia. Nie zostanie autorytetem szkoleniowiec biznesu bez biznesu. 

Przewaga jakościowa autorytetu

Kiedy portal o grach prowadzi pasjonat ekonomii praktycznie nic z tego nie będzie. Autorzy nowych wpisów, co częściej da się zauważyć po prostu są zatrudniani zdalnie, aby publikować cokolwiek. Taka jest właściwie idea seo copywritingu, czy idąc dalej ghost writingu. Ktoś przekazuje na Ciebie anonimowo prawo do korzystania z jego dzieła. Dawniej uczestniczyłem w manii blogowania, ale nie pisałem nic wartościowego. Dzisiaj sytuacja diametralnie się zmieniła.

Bloger stanowi postać opiniotwórczą, specjalistę w wąskiej dziedzinie. Poprawia dziennikarzy. Pasjonat nie tworzy, bo mu płacą, ale pisze, bo chce i tu tkwi jego przewaga jakościowa. Nie uważam jednak, że zatrudnienie seo copywritera, doświadczonego w pewnej kategorii tematycznej jest złym rozwiązaniem. Wręcz przeciwnie. Dzięki zdalnemu pisarzowi docierasz do szerszych zasobów, a to zawsze pobudza czytelników. Popularne media mają wyrobioną wiarygodność. Bloger tego na początku nie ma. Dziennikarza weryfikuje środowisko zatrudnienia, przełożeni. Blogera weryfikują czytelnicy. Oczywiście druga sytuacja zwiększa zakres budowania autorytetu. 

Komunikacja z fanami

Wspomniałem wcześniej o mediach społecznościowych. Takie serwisy skracają dystans autorytetu do zwolenników. Nie musisz ich nawet specjalnie monitorować. Wystarczy dać tylko miejsce do wymiany komentarzy, opinii, ciepłych słów. Silny autorytet nie boi się krytyki. Powinien nawet zabiegać o skrajności w komentarzach i skrupulatnie eliminować negatywne odczucia przez ośmieszenie przeciwnika kompetencją. Jeden z lepszych przykładów podobnego działania to dr Jordan Peterson.

Autorytet praktyczny

Autorytet nie rozkazuje, a jedynie wskazuje rozwiązanie. Nie obchodzi go, czy z niego skorzystasz, bo po prostu wie, że działa i jest najlepsze w danym momencie.

Jak wzmocnić pisanie?

Podczas pisania autorytet wyzwalasz przez podanie informacji o sobie i kluczowych osiągnięciach. Powtarzaj ten element dosłownie wszędzie. Nie wymagaj niczego w zamian, bezpośrednio, jednak delikatnie naprowadzaj na pewne korzystne dla dwóch stron rozwiązania, nawet na gruncie sprzedażowym. To idealny sygnał dla podświadomości konsumenta. Lepiej znaleźć coś samodzielnie niż zdać się na łaskę. Podobnie jest ze sprzedażą autorytetem. Lekko popchnij, niech fani znajdą.

Inwestycja w wizerunek

Autorytet podnosi cenę produktu. Inwestycja w wizerunek jest niedocenionym obszarem życia e-biznesu. Przykład praktyczny to chociażby reklamy leków, gdzie zamiast prawdziwych lekarzy obserwujesz przebierańców. To działanie mylące, prowadzące do odwrotnego efektu. Istnieje wiele stron firmowych posiadających zaledwie kilka opisów produktów i nic więcej. Dodanie do witryny bloga przyciągnie dodatkowych klientów. Odbiorcy poznają Cię z fachowej strony, będą mogli uznać realnie Twoje kompetencje za wysokie, istotne dla nich, pomocne.

Szerokie publikacje

Z punktu widzenia treści należy ją dywersyfikować, aby rozszerzyć wpływ autorytetu. Bądź jednocześnie na kilku fachowych portalach z publikacjami. Autorytet zyskuje z czasem niesamowitą korzyść pod postacią networkingu tzn. kreuje i jednocześnie wykorzystuje sieć zaufanych, wysoce komplementarnych kontaktów z obszaru przedsiębiorczości, biznesu.

Uważaj na słowa 

Pisanie to słowo, a słowo to zobowiązanie. Jeżeli coś mówisz uruchamiasz zobowiązanie. To bardzo proste stwierdzenie sprawia, że szybciej można zrozumieć ideę upadku autorytetu. Kiedy niektórzy zafascynowani sukcesem pasjonaci zaczynają zamiast własnej twórczości umieszczać groszowe artykuły sponsorowane, a nimi zachęcać nierzetelnie do współpracy z podejrzanymi firmami momentalnie następuje utrata wypracowanej wielkim trudem pozycji.

Jak wyglądasz w oczach innych ludzi? 

Autorytet, czy prestiż to magia, obraz Ciebie w oczach innych, niekoniecznie prawdziwy. Fachowiec może przekonywać grupę do wykonania zadań, bez podstawowej wiedzy, bazując na technikach manipulacji otoczeniem. Tutaj pojawia się pułapka rozwoju. Dla mnóstwa osób oczywiście zawsze będziesz guru, ale prawdziwi pasjonaci dziedziny szybko wykryją fałsz, napiętnują błędy. Autorytet wymaga zatem perfekcyjnego monitorowania treści. Jeżeli poznajesz nowy materiał ze swojej kluczowej branży potrafisz zazwyczaj odrzucić rzeczy zbędne. Takie warunki zapewnia dopiero specjalizacja. Bez niej nie wejdziesz na wyższy poziom wiarygodności. Lepsze od przeciętnych artykuły zdominują konkurencję. 

Na zakończenie

Ostatecznie chodzi o dostęp do wiedzy, niekoniecznie do kunsztu pisarskiego. Oczywiście miło jest poczytać, ale przekaz praktyczny to prawdziwy skarb. Wiarygodny autorytet przekazujący doświadczenia nie ma żadnej presji. Porusza tematy interesujące, wartościowe z punktu widzenia jednostki. Realna władza nad czytelnikami, prawdziwy, maksymalnie szczery kontakt daje większą wartość od budowania tylko oglądalności bez większego celu niż wstawienie dodatkowych reklam.

© 2020, Pisanie Online. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.