Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Wydawca i reklamodawca, czyli partnerska wymiana artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane publikowane na partnerskich stronach to nie tylko dobry link, ale też szansa rozszerzenia świadomości marki i zdobycia nowych klientów. Serwis prowadzony z głową może wydawać artykuły sponsorowane za opłatą bezpośrednio lub przez pośrednika.

Kontakt z dobrym wydawcą wzmacnia pozycjonowanie

Strona internetowa prowadzona z głową, często aktualizowana, z dużą mocą SEO to prawdziwy skarb marketingowy i jedna z podstawowych form zdobywania linków, które coś znaczą. Bogactwo wiedzy przyciąga czytelników, praktycznie w sposób lojalnościowy. Właściciel tak rozumianego portalu staje się wydawcą. Rola wydawcy sprowadza się do partnerskiego publikowania lub pisania świetnych artykułów, dalej w głównej tematyce zawierających link do serwisu reklamodawcy.

Przed wstawieniem artykułu sponsorowanego wydawca akceptuje treść, więc otrzymuje pełną kontrolę nad utrzymaniem jakości kontaktu z własną grupą docelową. Artykuły sponsorowane odpowiednio się oznacza. To powszechna praktyka umożliwiająca czytelnikowi podjęcie świadomej decyzji o zaangażowaniu.

W relacji występującej pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą następuje przeniesienie części realnego ruchu do reklamodawcy, wzmocnienie procesu pozycjonowania i docelowo sprzedaży.

Artykuły klasy premium w modzie

Marketing treści bazuje na artykułach sponsorowanych klasy premium wyjaśniających pożądane zagadnienia w grupie docelowej. Reklamodawca w bazie pośrednika, np. agencji interaktywnej wybiera wydawcę zgodnego z preferencjami, słowami kluczowymi i to u niego przedstawia, przygotowane wcześniej materiały. Jeżeli potrzebujesz artykułów sponsorowanych, a nie masz motywacji do pisania możesz zlecić zadanie seo copywriterowi. Jestem otwarty na ewentualne propozycje.

Oczywiście opracowanie specjalistycznych zagadnień kosztuje. Zapisany na stronie wydawcy wpis zostaje u niego “na zawsze”, czyli do momentu zakończenia przedsięwzięcia. Przyda się na pewno sprawdzenie regulaminu usługi, aby nie płacić za tymczasowe linki. Płatności dokonuje się jednorazowo lub na bazie abonamentu.

Marketing treści prowadzony w podobnej formule to spore bezpieczeństwo dla partnerów.

Artykuły sponsorowane z perspektywy wydawcy

  • dodatkowa, często bardzo jakościowa treść na stronie,
  • zarobek uzależniony od czynników jakościowych dotyczących pozycjonowania, naturalnego rozwoju serwisu,
  • możliwość samodzielnego wychodzenia z pomysłami, propozycjami współpracy na giełdach reklamodawców,
  • popularny serwis to praktycznie gwarancja dochodu pasywnego z minimalnym zaangażowaniem w kontrolowanie jakości publikacji,
  • coraz większe zainteresowanie poważnych firm z różnych branż, opłacalna jednokierunkowa specjalizacja, wręcz hobbystyczna.

Artykuły sponsorowane z perspektywy reklamodawcy

  • maksymalizacja naturalnego ruchu pochodzącego od faktycznie zainteresowanych, komplementarnych do działalności czytelników,
  • jakościowe publikacje zwiększające świadomość marki na zaufanych serwisach, do tego z bardzo naturalnie wprowadzonym linkiem,
  • długoterminowe wsparcie marketingowe, tańsze od wielu innych metod reklamowych,
  • artykuł trafia tylko do wydawców powiązanych tematycznie, bez wpadek z przekierowaniem,
  • publikacje sponsorowane z uniwersalnym rozwiązaniem problemu praktycznie cały czas budują ruch,
  • wysoki poziom kontroli wyników podobnej strategii marketingowej.

Jak się tam dostać?

Nie będę rozwodził się nad dodawaniem strony do systemów pośredników, bo wszystko wyjaśniają regulaminy. Powiem tylko, że zawsze liczy się solidna treść, sporo linków przychodzących z wiarygodnych źródeł, podstawowe wskaźniki wykorzystywane przez pozycjonerów. Niektóre platformy do rozliczeń wymagają wystawienia faktury VAT, więc to już poważna zabawa w zarabianie.

Nie jesteś przekonany, czy Twoja witryna się nadaje? Zgłoś się do administratora takiego serwisu i poproś o wskazówki. Zobaczysz, że otrzymasz rzetelną odpowiedź. To branża skupiona na jakości, o czym przekonałem się podczas realizacji kilku ciekawych zamówień.

Reklamodawca i seo copywriter

Specjalizacja tematyczna i artykuły sponsorowane to bardzo dobre połączenie. Z drugiej strony niektóre publikacje wymagają jedynie poradnikowego stylu wypowiedzi, lekkiego pióra i wyczerpania problemu. Za artykuły sponsorowane reklamodawcy płacą nieźle, a zainteresowanie rośnie wraz z aktualizacjami algorytmów Google promujących wyraźnie content marketing.

Marketing nie wyklucza edukacji grupy docelowej

Artykuły sponsorowane łączące funkcję marketingową i edukacyjną to ogromna gratka dla reklamodawców oraz wydawców. Partnerstwo marketingowe oparte na jakości zwraca się z nawiązką.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.