Fundament internetu to informacje, a słowo pisane występuje wszędzie. Pomimo zaawansowania strona firmowa bez artykułów seo wysokiej klasy nie ma szans z konkurencją. A opisywać trzeba wiele rzeczy. Produkty, usługi, życie przedsiębiorstwa, nowości branżowe. Tymi sprawami zajmuje się SEO copywriter, inaczej mówiąc menedżer treści.
Menedżer treści odpowiada za powiązanie profilu przedsiębiorstwa z artykułami tematycznymi warunkującymi zwiększoną sprzedaż. To stanowisko rozwijające się wraz z postępem content marketingu.
Czym zajmuje się menedżer treści (seo copywriter)?
- kreuje harmonogram publikacji. Jedna z najważniejszych spraw, ponieważ czytelnicy, klienci przyzwyczajają się do regularności. Praktycznie każdy przypadek blogera, który zrobił sobie kilka miesięcy przerwy pokazuje, że nie odzyskał już dawnej chwały. Użytkownicy szukają cały czas alternatyw, ale skupiają się tylko na aktualnościach i po kilku wejściach na stronę bez nowych artykułów rezygnują. To proces bardzo naturalny, któremu zapobiegają gotowe teksty SEO od copywritera.
- zbiera ze wszystkich możliwych źródeł dane branżowe zamieniane stopniowo w ciekawostki, aktualności. Menedżer treści sporo czasu spędza w czytelniach, nie tylko internetowych,
- dba o całościowy rozwój treści, łącznie z aktualizacją starszych artykułów. Bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy artykuł opublikowany kilka lat temu traci zupełnie sens i raczej szkodzi czytelnikowi. Im świeższe materiały, zgodne aktualnymi normami prawnymi, branżowymi, tym lepiej dla budowania wiarygodności,
- wspomaga proces pozycjonowania. Google zmianami w algorytmach wymusza jakościowe, maksymalnie unikalne pisanie. Dobry menedżer treści tworzy samodzielnie, często nawet bez inspiracji, ale dzięki dobrej znajomości zagadnień podstawowych, fundamentalnych dla przedsiębiorstwa, z którym współpracuje,
- merytorycznie usprawnia kontakt z czytelnikami i podnosi jakość obsługi klienta, czyli wskaźnik coraz bardziej doceniany w biznesie online. Od menedżera treści, seo copywritera można wymagać dużego zaangażowania w szybkie odpowiedzi na pytania zgodne z regulaminem marki. Proces komunikacji można przenieść dość sprawnie na media społecznościowe. Dywersyfikacja ruchu,
- komentuje i analizuje dane o konkurencji. Bez monitorowania ekspertów branżowych nie ma mowy o stworzeniu czegoś unikalnego. Menedżer treści zmierza do wypełnienia konkretnej niszy tematycznej.
- rozwija ofertę na podstawie języka korzyści. Opisy produktów pochodzące od seo copywritera charakteryzują się bardziej poradnikowym, edukacyjnym podejściem, a nie tylko suchymi danymi technicznymi. Praktycznie wszystkie kwestie techniczne można oddzielnie omówić, nadać im praktyczny dla użytkownika sens.
Gotowe teksty pod pozycjonowanie (outsourcing)
Koncentracja takiej wiedzy w rękach jednej osoby ma moc kreowania pozytywnego, zindywidualizowanego wizerunku firmy w internecie. Menedżer treści to praca pełnoetatowa. Panuje niedostatek dobrych materiałów, stąd właśnie głębsze zainteresowanie profesjonalnym pisaniem. Do pełnokrwistego tworzenia wymaga się ogromnego doświadczenia, a także pełnego skupienia wokół tematyki branżowej. Tych cech nowocześni przedsiębiorcy poszukują w strukturze outsourcingu. Pozbywają się kłopotu za drobne pieniądze, chociażby przez gotowe teksty SEO.
Zarządzanie treścią coraz ważniejsze
Menedżer treści realizuje strategię zarządzania treścią skupiając się na fundamentalnych cechach działalności gospodarczej. Wzmacnia odbiór witryny firmowej. Zlecenie w tym segmencie generuje liczne oszczędności i długoterminową efektywność.
© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.