Ostatnia kropka w tekście nie oznacza ukończenia zlecenia. Należy artykuł przeczytać, oczyścić, udoskonalić. Szybka korekta poprawi jakość. Dzielę się codzienną rutyną, dzięki której mam maksymalne oceny na portalach dla seo copywriterów.
Wiem, że wielu autorów podchodzi w sposób olewający do zleceń nisko płatnych, a czasami nawet do zamówień premium, również pod kątem nieistniejącej korekty. Takie działanie wpływa nie tylko negatywnie na współpracę, ale uniemożliwia rozwój. Im więcej czasu poświęcisz na korektę, tym lepiej zaczniesz pisać.
Artykuł dedykuję równolegle zleceniodawcom zainteresowanym dokonywaniem racjonalnych poprawek po otrzymaniu niskiej jakości tekstów SEO.
Szybkie techniki korekty tekstu SEO
- odejdź od monitora na jakiś czas. Zrób kawę, popatrz na drzewo, w dal za oknem, posłuchaj ulubionej muzyki, wycisz się,
- wyłap i pogrub na początku wszystkie słowa kluczowe. Zobacz, czy równomiernie rozkładają się w tekście,
- przeczytaj tekst na głos, może być szeptem. W ten sposób wyeliminujesz zły styl,
- zwracaj szczególną uwagę na powtórzenia. Ekspozycja słów kluczowych, nie wciskanie na siłę,
- sprawdź, czy tytuł jest w mianowniku i zawiera słowo kluczowe. Jedna z ważniejszych spraw w internetowej twórczości. Na tytuły wyraziste mogą pozwolić sobie wielkie portale, a nie zwykły właściciel strony www. Jednym słowem stale dbaj o optymalizację,
- usuń długie zapychacze (najlepszy, najważniejszy, niesamowity),
- podziel tekst na tematyczne, krótkie akapity i nadaj im nagłówki zgodne ze słowami kluczowymi. Im więcej, tym lepiej. Tam gdzie się da wstaw listę wypunktowaną, ale nie myślniki. Teraz publikuje się też z uwzględnieniem wymagań użytkowników smartfonów. Krótkie akapity poza tym przejrzysz szybciej pod kątem wystąpienia błędów. Ściana tekstu natychmiast odrzuca, zniechęca do redakcji,
- w dobrym artykule lepiej unikać zwrotów sztampowych, chociażby coś rośnie, jak grzyby po deszczu. Krótko zatrzymam się w tym punkcie. Wiesz, że strony internetowe mają konkurencję w obszarze tematycznym. Jeżeli każdy przepisuje lub redaguje od innych w końcu zapełnia witrynę niby treścią unikalną, ale nie oryginalną. O drugi punkt w pisaniu właśnie chodzi. Nie adaptujesz tekstów innych autorów, bo to nawet niezgodne z formą rozliczenia na umowę o dzieło. Najlepiej pisać z głowy,
- przeanalizuj język w zakresie prostoty. Ludzie nie lubią skomplikowanych pojęć. Najczęściej nie są nawet potrzebne do zrozumienia zagadnienia,
- nie nadużywaj wykrzykników, a raczej o nich zapomnij, o wielokropkach również,
- zadbaj o logiczne zakończenie odnoszące się do całej struktury artykułu. Najprostszy i akceptowany schemat to nawoływanie do podjęcia akcji, a także pytanie retoryczne.
Co, jak wyślesz tekst z błędami?
Jeżeli zauważysz po wysłaniu, że w artykule pojawiły się błędy popraw je i wyślij ponownie nową wersję. Zleceniodawca to też człowiek.
Dodatkowa pomoc
Najlepsza pomoc to odpowiednio bezwzrokowe pisanie na klawiaturze i podstawy techniki szybkiego czytania. Pomyłki wykrywasz na bieżąco. Umiejętności przydatne seo copywriterom i poważnym zleceniodawcom.
Czy warto naprawiać precle?
Na pewno tak, ponieważ to teksty, jak każde inne. Rada? Czytaj tylko cztery zdania. Jeżeli są poprawne przechodź do kolejnego precla. Styl przy takich publikacjach jest trochę mniej ważny od umieszczonych w artykule słów kluczowych. Skup się na ich przeliczeniu.
Ocena własnej pracy
Każdy seo copywriter wie, czy napisał artykuł dobrze, bardzo dobrze, a może średnio i liczy na cud?
Lepszy tekst w kilka minut
Tworzenie wymaga kreatywności, a korekta koncentracji oraz zwracania uwagi na szczegóły. Autor z takimi cechami ma szansę zdobycia czytelników. Poprawki dokonywane z przedstawionym schematem zajmują dosłownie kilka minut, a podnoszą wyraźnie poziom tekstu.
© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.