Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Jak szukać pomysłów na nowe artykuły?

Dobry pomysł artykułu podnosi popularność portalu. Jak otworzyć skarbnicę kreatywnych tematów i opanować niemoc twórczą? Wystarczy zadać właściwe pytania przed pisaniem oraz przeprowadzić delikatną analizę potrzeb grupy docelowej.

Praktyka czyni mistrza. Tak naprawdę po opublikowaniu setek artykułów na własnym blogu zauważysz, że nawet wewnętrzna baza publikacji to już podstawowa inspiracja do dynamicznego rozszerzenia. Cykle tematyczne, e-book z dotychczasowych zagadnień, przekształcanie komentarzy czytelników w dział pytań i odpowiedzi. No, ale zanim dojdziesz do mistrzostwa wypada rozpocząć od spraw podstawowych.

Model poszukiwania pomysłów na artykuł

  • jak wyobrażasz sobie przyszłość branży, konkretnego zagadnienia?

Futuryści inspirują, tworzą nisze, zapewniają bardzo ciekawe przemyślenia dla hobbystów i uruchamiają emocje, tęsknotę za pozytywnymi zmianami. Prognozowanie leży w ludzkiej naturze, to bardzo ciekawy obszar, w którym trudno się tak naprawdę pomylić. Prognoza to po prostu luźne założenia autora poddawane dyskusji. Niektórzy autorzy, chociażby na kanałach YouTube zupełnie wyspecjalizowali się w materii prognoz, chociażby inwestycyjnych. Ekspert, który trafi z przemyśleniami w rynek staje się automatycznie guru. Jeżeli masz dużą konkurencję w danym zagadnieniu spróbuj prognozowania na kolejne lata, dekady, wykaż się oryginalnością przemyśleń.

Założenia dotyczące przyszłości warto potwierdzać wywiadami, ankietami, modelami, infografikami. Możesz prognozować pozytywnie i negatywnie, na strachu, co pozwoli przyciągnąć wiele mocno zaangażowanych grup czytelników.

Myślenie o przyszłości wpływa pozytywnie na teraźniejszość. Tworzenie prognoz to w świecie inwestowania standard, a nawet szansa zarobkowa dla analityków. Dlaczego zatem nie przenieść tych praktyk na grunt pisarki, niezależny od branży, w której funkcjonujesz?
  • jakich tematów nikt w branży nie porusza (budowanie niszy)?

Tu chodzi o łamanie dotychczasowego porządku. W końcu nawet najlepsze metody zarobkowe, technologie stają się dostępne publicznie, dlatego dawanie publice smaczków z samego życia firmy, czy tworzenia produktu daje od razu zwiększony potencjał oglądalności. Nie musisz od razu zdradzać know how, ale sygnalizować bardziej techniczne sprawy odnoszące się tylko do Twojego biznesu.

Bardzo rzadko sklepy internetowe przekazują rozbudowane poradniki o właściwościach produktów. Znam wiele firm, które po prostu kopiują opisy, zmieniają delikatnie treść i liczą na sukces. To nierealne w tych czasach, kiedy inne sklepy zamawiają całe masy treści wyjaśniającej działanie produktu od absolutnych podstaw. Połączenie strony sprzedażowej z wartością edukacyjną to jeden z ciekawszych kierunków rozwoju marketingu treści.

Opis produktu zamieniony w poradnik, to już się dzieje w wielu dobrze płatnych zamówieniach.

Analizuj słowa kluczowe rozpoczynające się od jak i szukaj pozycji, na które nikt jeszcze nie udzielił konkretnej odpowiedzi. Pytaj klientów w ankietach, jakiej wiedzy potrzebują do podjęcia lepszych decyzji. Wystarczy stosować stale ten prosty model, aby produkować ponadprzeciętną, świeżutką treść.

Innowacyjne wątki przyciągają również uwagę mediów, więc warto od czasu do czasu się poświęcić i przeanalizować problemy branżowe od absolutnych podstaw.
  • zagadnienia kontrowersyjne

Wyjdź od czasu do czasu z ogólnej strefy komfortu i zaszalej tematycznie. Buntowników się uwielbia, ale pamiętaj, że bierzesz odpowiedzialność za takie prowadzenie tematu, aby nie oburzyć przesadnie czytelników. Felieton tak, nakazy i próby wymuszenia własnego zdania nie. Jak wyszukiwać kontrowersje? Wystarczy przeczytać komentarze pod najpopularniejszymi artykułami branżowymi, aby zyskać przynajmniej kilkadziesiąt nowych tematów. Do potwierdzenia przyda się popularne narzędzie Google Trends wskazujące słowa kluczowe, o których dość często się mówi.

Ludzie stale się kłócą. Dowiedz się tylko, o co chodzi, napisz maksymalnie kontrowersyjny artykuł seo i czekaj na mnóstwo komentarzy. Widziałem kiedyś wpis pod tytułem “ZUS ogłosił bankructwo“. Oczywiście autor okłamał czytelników, ale zrobił to fachowo i z mało znanej domeny zrobił w jeden dzień popularny serwis. Niektórzy internauci grozili mu nawet wymiarem sprawiedliwości. Osiągnął cel przyciągnięcia publiki i chwała mu za to. To mocno skrajny przykład, bo w grę wchodzi jawne kłamstwo już na poziomie tytułu, do tego bardzo wpływające na emocje. Artykuły o wysokim poziomie kontrowersji najlepiej przetestuj na mniejszej grupie czytelników, znajomych.

Prośba, a raczej rozkaz dla podświadomości

Ciekawa technika zdobycia inspiracji to wydanie rozkazu dla podświadomości, aby podsunęła coś dobrego. Mocna sprawa pod warunkiem zrozumienia podstawowych zasad funkcjonowania ludzkiego umysłu. Polecam ten wątek wszystkim autorom i właścicielom biznesów online, bo dobry pomysł często oznacza automatyczny sukces.

Kogo dotyka blokada twórcza?

Blokada twórcza dotyka w końcu każdego, a poszukiwanie inspiracji bywa decydujące dla zachowania oryginalności. Dobrzy autorzy nie piszą głupot i wolą swoich czytelników zostawić z dotychczasowym dorobkiem. Jeżeli szybko nie odnajdują paliwa tracą widownię. Nawet blogi roku po odniesieniu wielkiego sukcesu zapadają się pod dotychczasowymi, najczęściej świetnymi treściami. Pytanie, czy chcesz publikować krótko, czy przez całe życie? Świeże zagadnienia potężnie wzmacniają proces naturalnego linkowania, wirusowego udostępniania. Do wybicia wystarczy często jeden tekst seo. 

Manewry twórcze

Rób sobie też stały zapas tematów, dodawaj krótkie szkice z luźną notatką. W ten sposób od razu określisz przyszłą formę artykułu. Blogowanie w firmach przybiera już monstrualne rozmiary, prowadzi do sprzedaży, ale wyczerpanie zagadnień to poważna sprawa, dlatego warto mieć przy sobie kontakt do doświadczonego seo copywritera.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.