Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Story List w pisaniu tekstów SEO

Porządkowanie myśli przed napisaniem poważniejszego artykułu to przydatna umiejętność. Umożliwia ekspozycję ważnych informacji i pominięcie banałów. Co to Story List i jak może pomóc przy zlecaniu tekstów SEO?

Story List to popularne narzędzie dziennikarskie wykorzystywane do organizacji właściwie dowolnego zagadnienia. Sprawdza się przy stawianiu wartościowych hipotez, ale czasami może wykluczyć pisanie, bo materiał po przemyśleniu okazuje się w ogóle nieistotny lub nie trafia konkretnie w potrzeby grupy docelowej.

Optymalizacja tytułu pod wyszukiwarki i czytelnika

W marketingu treści powiązanym z optymalizacją pod SEO tytuł to problematyczne zagadnienie. Poradniki dotyczące pozycjonowania z ostatnich lat podkreślają znaczenie słowa kluczowego w nagłówku H1. Im szybciej, tym lepiej. Przemyśl, gdzie publikujesz materiał, czy w mediach społecznościowych, czy na własnej stronie internetowej, na blogu firmowym, na Twitterze w dużym skrócie. Jeden tytuł najczęściej nie wystarczy. Potrzeba kilku, także tych krótszych i dłuższych.

Analiza tematu i potencjał na nowe pomysły

To proste, o czym chcesz napisać w najważniejszych punktach, może znalazłeś coś unikalnego, co wymaga analizy dodatkowych materiałów branżowych, rozbicia zagadnienia na kilka artykułów. Najczęściej, dzięki dobremu wypunktowaniu tematu zdobędziesz mnóstwo nowych pomysłów na kolejne teksty SEO. Na tym etapie okazuje się najczęściej, czy dany temat warto poruszać i czy grzebanie się w nim ma sens. Przy okazji sprawdź dostępne źródła, newsy, aby nie powielać tego samego materiału.

Twoje rozwiązanie problemu, hipoteza

Zastanów się, jak osobiście rozumiesz rozwiązanie problemu poruszanego w artykule. Postaw na własne, oryginalne przemyślenia. Sporo zależy od tego, dla jakiej grupy docelowej publikujesz, czy podchodzisz do tematu ideologicznie, neutralnie, może się czymś mocno pasjonujesz i nie potrafisz już spojrzeć obiektywnie na branżę. Dobra hipoteza, propozycja rozwiązania problemu to duża wartość dla praktycznie każdego tekstu, poradnika branżowego, a nawet newsa. W ten sposób budujesz autorytet.

Większość agencyjnych notatek pomija zupełnie indywidualny styl autora. To również szansa na sprowokowanie dyskusji, uwolnienie konfliktu tak potrzebnego dla budowania wejść wszystkich zaangażowanych stron. Nie musisz mieć racji we wszystkim. Spodziewaj się krytyki, często niezwykle wartościowej umożliwiającej podniesienie poprzeczki w przyszłości.

Czy warto publikować o tym teraz?

Niektóre tematy zostały omówione w praktycznie 100% i jeżeli się spóźnisz to wniesienie czegoś nowego graniczy z cudem. W świecie newsów liczy się niestety pierwsze miejsce, kolejnych autorów praktycznie się pomija. Story List rozszerza spojrzenie na problemy branżowe, umożliwia lepszą ocenę aktualności, potencjału dalszego rozwijania zagadnienia.

Dobre wytyczne to lepszy tekst SEO

Story List przygotowane przez zleceniodawcę może pomóc realnie w pracy copywritera. Dobre wytyczne to cenna wartość, przyśpiesza pisanie i wyszukiwanie zgodnych z wizją materiałów. Tak naprawdę dobry seo copywriter nie weźmie do pisania tekstów z nieczytelnymi wytycznymi. To strata czasu i potencjalne problemy z akceptacją. Nawet banalne treści wymagają pomyślunku przed pisaniem.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.