Loading...
You are here:  Home  >  Marketing Treści  >  Current Article

Czy warto pisać tanie teksty SEO?

Tanie teksty SEO to często podstawa w procesie pozycjonowania. Pytanie, jak podejść do tematu, żeby wyrobić warsztat i liczyć na dalszą współpracę ze zleceniodawcą.

Tani copywriter to dodatek do pozycjonowania

Internet rozwinął możliwości prowadzenia biznesu w sposób rewolucyjny, z potencjałem automatyzacji działań sprzedażowych. Pozycjonowanie z udziałem seo copywritera to nie tylko nowe zamówienia, ale szansa na dochód pasywny z prowadzonego portalu. Nie jest to oczywiście proces prosty, bo tak naprawdę każdy może wprowadzić sklep online, stronę hobbystyczną do sieci. Jak się wybić przy takiej konkurencji? Przyda się dużo wartościowej, ale też możliwie najtańszej treści, tekstów SEO przeznaczonych pod pozycjonowanie. Do tego w możliwie regularnym harmonogramie. Konsument treści wybaczy raz, drugi, ale już przy trzecim spotkaniu z serwisem bez aktualizacji po prostu zrezygnuje. Wszystkie działania całe szczęście zlecisz na zewnątrz, czy do agencji interaktywnych, freelancerów-pozycjonerów, seo copywriterów.

Dlaczego pisanie pod SEO?

Pozycjonerzy wszystkiego nie zrobią. Muszą zatrudnić seo copywritera, który będzie na bieżąco pisał teksty służące do budowy bazy wartościowych linków. Swoista symbioza, jaka panuje w branży daje ogromne możliwości współpracy między opisywanymi grupami. O standardowych tekstach pozycjonujących tzw. preclach mówi się często, że są szczytem najgorszej chałtury pisarskiej. Moim zdaniem warto wziąć sobie chociaż jedno takie zlecenie na co dzień, na czystą rozgrzewkę, pod wyrobienie szybkości pisania przed podjęciem bardziej merytorycznych wyzwań. Klienci już od wielu lat widzą, że teksty za złotówkę pochodzą głównie z generatorów, nie mają nic wspólnego z unikalnością i zgodnością językową. A brak tych elementów szkodzi, krótko mówiąc promocji witryny. Plus taki, że precli się nie odrzuca, tylko od ręki akceptuje.

Myślę, że racjonalna wycena precla na dzień dzisiejszy to 2.5 zł netto z lekkim rabatem przy długoterminowej współpracy.

Kilka słów o stawkach i współpracy

Jestem już w branży jakiś czas i zauważyłem, że po ukończeniu groszowych zleceń pojawiają się oferty dalszej współpracy. Mam tak, że zawsze piszę sensownie, czy to precel, czy tekst zapleczowy, czy artykuł tematyczny. To wywołuje zaufanie obu stron. Tak, w gruncie rzeczy seo copywriting opiera się na zaufaniu. Cała procedura nawiązywania współpracy odbywa się zazwyczaj w warunkach niepewności. Copywriter to zwykły nick zapewniający o swoich szczerych intencjach, a zleceniodawca to inny nick obiecujący zapłatę. Zleceniodawca przyjmuje gotowe teksty SEO, sprawdza je skrupulatnie pod kątem praw autorskich i może stwierdzić dwie rzeczy. Mam do czynienia z uczciwym pisarzem na zlecenie, niezłe treści, potrzebuję kogoś takiego na dłużej. Dam mu kolejne zlecenie i zobaczę, czy napisze w podobnej jakości na inny temat. Z drugiej strony teksty beznadziejne, ale o taką “jakość przecież prosiłem. Dalsza współpraca nie ma jednak sensu i trzeba szukać dalej.

Przedstawiam oczywiście proces w dużym uproszczeniu. Jakościowe pisanie odbija się w zaufaniu, podnosi bieżące kwalifikacje, nawet przy najprostszych tekstach SEO, preclach. O człowieku świadczy jego praca, niezależnie od stawki. Zleceniodawcy kombinują i monitorują rynek w poszukiwaniu najtańszych pisarzy na zlecenie, ale od kilku lat widzę tendencję wycofywania się copywriterów z bardzo nisko płatnych zleceń.

Przy obecnej formule podatkowej, inflacji, problemach rozliczeniowych faktycznie nie opłaca się współpracować z klientami o niskim poziomie wycen, na pewno nie w sposób legalny i przejrzysty.

Potencjał doświadczonego seo copywritera

Doświadczony seo copywriter praktycznie nigdy nie napisze „głupiego” tekstu (za dużo przerobionych zagadnień, odniesienia tematyczne praktycznie w każdej materii spotykanej w sprzedaży internetowej). Ogólny? Tak, ale będzie miał strukturę normalnego artykułu, ze wstępem, rozwinięciem, zakończeniem. Przyznam, że wstydzę się błędów i głupoty, dlatego wszystkie treści przeglądam w poszukiwaniu nieprawidłowości. Zasygnalizuję, że seo copywriter musi pisać i redagować jednocześnie. Sztuka ta jest niebywale trudna przy krótkich terminach realizacji.

Narzekania na niskie wyceny tekstów SEO

Narzekania na niskie stawki są moim zdaniem bezpodstawne. Na rynku pracy w swojej istocie zawsze płaci się tzw. frycowe. Dopiero próbka umiejętności, przykładowe zlecenie, jakość może być elementem przetargowym w trakcie negocjowania kolejnych rozliczeń. Pozycjonowanie to długoterminowy proces, a dobry seo copywriter to partner bezcenny. Wyobraź sobie, że wysyłam klientowi 55 stron A4 napisanych czcionką 10. Czy ktoś da radę to przeczytać? Nie ma szans. Zaufanie to podstawa. Precle są dziełami, których nikt nawet czytać nie musi. Tutaj liczy się najczęściej szybkość wykonania.

Szacunek do wzajemnych interesów

Zleceniodawca i seo copywriter to ludzie, którzy znaleźli się w konkurencyjnym środowisku. Biznes od zarania dziejów mógł przetrwać nie z powodu niskich stawek za pracę, ale dzięki wzajemnemu zaufaniu. 

Najpierw tworzysz, później sprzedajesz

Szczerze mówiąc seo copywriting to najpierw tworzenie dla siebie, a dopiero później sprzedaż gotowego tekstu SEO. Oczywiście daleko takim “dziełom” do doskonałości, ale pisanie w każdym przypadku to akt twórczy, wymagający poświęcenia. 

© 2020, Pisanie Online. All rights reserved Using content without author’s permission is prohibited.

About the author

SEO/AI Enchanced Copywriter

Writing is my true passion, profession, and way of life. I am a trusted copywriter for many popular interactive agencies. On my website, I share practical tips and thoughts on content marketing, support personal branding, and share content optimization methods not only for search engines but primarily for readers. Additionally, I sell high-quality, ready-made SEO articles and accept orders from clients interested in long-term cooperation based on trust.