Wczytywanie...
Jesteś tutaj  Strona główna  >  Czytelnia  >  Przeglądany artykuł

Jak napisać dobry opis do katalogu firm?

W artykule wyjaśniam, jak napisać opis do katalogu zgodny z zasadami seo copywritingu.

Dlaczego warto mieć unikalny opis do katalogu?

Jakościowy katalog to moderowany katalog, a oryginalny opis wraz z całą dopracowaną wizytówką to po prostu szansa na większą widoczność w grupie docelowej. Wiele katalogów prowadzi własne działania marketingowe, więc przy opisie zyskujesz właściwie podwójnie.

Internauta może trafić przez wyszukiwarkę, konkretne słowo kluczowe najpierw na opis w katalogu, a następnie do Twojej strony sprzedażowej. Stawiaj priorytetowo na masową skalę tworzenia wizytówek przez wyspecjalizowane agencje SEO. W pakiecie zainwestujesz w powiedzmy 100 wizytówek. Z każdego opisu otrzymasz 5-10 wejść miesięcznie, co pomnożone przez 100 zapewni już pokaźny potencjał konwersji sprzedaży. Równolegle prowadź samodzielne katalogowanie, jeżeli masz chęci i czas. Jeżeli nie unikalne opisy zamówisz u mnie.

Standardowa wizytówka przedstawia nazwę firmy z logo lub bez, aktualną ofertę, adres siedziby, mapę dojazdową oraz dane kontaktowe, a zatem sporo, jeżeli ktoś chciałby przyśpieszyć transakcję. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze bezpośredni odnośnik powiązany z unikalną treścią opisu do katalogu firm.

Opisy do katalogów sprawdzają się przy kierowaniu ruchu z nieco mniej wartościowych, niszowych słów kluczowych, ale powiązanych z Twoją specjalizacją. Niektórzy użytkownicy katalogów piszą nawet komentarze o danym serwisie, wystawiają oceny, co pozwala na lepszą optymalizację w przyszłości.

Link otoczony wartościową treścią z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi to jeden z kluczowych punktów naturalnego pozycjonowania.

Od czego rozpocząć pisanie opisu do katalogu?

Przygotuj listę najważniejszych oraz niszowych słów kluczowych i sprawdź wszystko w odpowiednich narzędziach, chociażby Google Trends. W jednym opisie nie upychaj wszystkich słów na siłę, tylko postaw na naturalność w treści, na łączenie logicznych fraz. Dwa, trzy słowa kluczowe w jednym opisie absolutnie wystarczą. Przy masowej skali tworzenia unikalnej treści i tak się mocno zróżnicujesz. Zła praktyka to wymienianie słów kluczowych po przecinku. Pełne zdania to lepsze rozwiązanie. Nie bój się również synonimów i nie chodzi tutaj o mieszarki, tylko o różnicowanie fraz kluczowych, np. dentysta/stomatolog. Praktycznie w każdej branży znajdzie się coś podobnego.

Jakie pytania ułatwiają pisanie?

Opis do katalogu to bardzo krótka forma, charakterystyka działalności, ale przy zlecaniu setek, czasami tysięcy opisów okazuje się, że niektórzy, szczególnie początkujący seo copywriterzy nie radzą sobie z powtórzeniami i obawiają się plagiatu. To nie tylko wskazówka dla copywriterów, ale też zleceniodawców w celu zróżnicowania treści.

  • jakie korzyści otrzyma klient po nawiązaniu współpracy?
  • jakie problemy rozwiązuję w sposób unikalny?
  • co najważniejszego oferuję? 
  • kim jestem (certyfikaty, osiągnięcia, portfolio)?
  • dlaczego warto odwiedzić moją stronę internetową?
  • jak jest zbudowana witryna (zakładki, przekierowania do poradników)?
  • jakie są wyjątkowe cechy mojej oferty?
  • na co powinien zwrócić uwagę internauta wchodząc na moją stronę?

Możesz zróżnicować formę opisów do katalogów przez ukierunkowanie na ogół (Państwo) i docelowo na użytkownika (Ty). W ten sposób zmienisz zupełnie strukturę treści, odmianę, prowadzenie tematu.

Mała ściąga 

Przedstaw się. Określ dlaczego robisz to, co robisz. Grzecznie wymień kilka zalet strony i zostaw zaproszenie do podjęcia działania.

Wskazówki powtarzające się z wytycznych

Opisuj zalety sklepu internetowego. Nie pisz nigdy w negatywnej formie, nie kieruj do czytelnika żadnych wątpliwości branżowych, ani tym bardziej osobistych. Zadawaj pytania przydatne do sporządzania list korzyści. Co możesz dzięki nam osiągnąć? To, to i to. To ogólna idea przydatna do lepszego rozprowadzania słów kluczowych bez wrażenia nadmiernego nasycenia. Unikaj długich, bardzo złożonych zdań. Krótko i na temat. To podstawa dobrego opisu firmy do katalogu. Pisz od czasu do czasu niestandardowe opisy, bez użycia słów kluczowych. Ludzie używają do wyszukiwania informacji naprawdę dziwnych, często niemożliwych do przewidzenia wyrażeń. Dbaj o ortografię i interpunkcję w celu przyśpieszenia moderacji w wartościowych katalogach.

Niektóre branże, chociażby kancelarie prawne, apteki internetowe, sprzedaż suplementów diety, posiadają ograniczenia w tworzeniu opisów do katalogów wynikające z aktualizacji niektórych ustaw. To znaczy, że przy pisaniu takich wizytówek nie możesz uwzględniać pewnych słów wartościujących, chociażby jesteśmy najlepsi.

Formy logiczne pod pisanie opisów do katalogów

  • wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
  • przedstawienie, zachęcenie, pożegnanie,
  • problem, rozwiązanie,
  • pytania, odpowiedzi,
  • kto, co, dlaczego?

Banalne określenia. Jak ich mądrze używać?

Niektóre katalogi wymagają konkretnych limitów znaków, powiedzmy od 350 do 1000 znaków ze spacją. W celu uzupełnienia treści stosuje się często banalne powiedzonka.

  • Nasz profesjonalnie skonstruowany portal powstał po to, aby spełnić wszystkie Twoje pragnienia. Odwiedź go właśnie teraz i wejdź na drogę sukcesu.
  • Zapraszamy serdecznie na naszą stronę www. Wystarczy jedno kliknięcie, abyś rozwiązał swoje problemy.

Dwa powyższe zdania da się przeczytać. Tworzą długie tło. Używaj takich zwrotów w mniej wartościowych katalogach, w których liczy się nasycenie znakami. Podane przykłady nie mówią językiem korzyści, ledwie zachęcają do akcji.

Do wartościowych katalogów przygotuj treść nastawioną na realną interakcję z użytkownikiem, spełnienie potrzeb.

Unikaj natomiast stwierdzeń podobnych do:

  • Jesteśmy najlepszym, najśliczniejszym, najcudowniejszym portalem na świecie. Nie bądź głupi i wejdź szybko na stronkę,
  • Czekamy z super ofertą właśnie na Ciebie. Jesteśmy the best, więc dołącz do nas. Nie możesz postąpić inaczej.

Po napisaniu setek opisów pod jeden temat słowa super, najlepszy i inne podobne będą Cię kusić. Lepiej jednak uzasadniać w myślach, dlaczego jesteś super fajny i umieścić to w treści. Przykłady nie są też najwyższych lotów, ale nie oszukujmy się. Napisanie kilku tysięcy opisów to zadanie, w którym popełnisz mnóstwo błędów. Grunt to segregacja treści na jakościową i mniej istotną, aby zwiększyć efektywność jej wykorzystania.

Epitet to ważne narzędzie seo copywritera

Chcesz za wszelką cenę zwiększyć gęstość opisów do katalogu, a tym samym przyśpieszyć pisanie? Dodawaj epitety tzn. profesjonalna strona internetowa, zadziwiająco skuteczna oferta, nieprawdopodobny sukces. W opisie do katalogu epitety to ozdobniki nadające treści objętość. Umilają również lekturę i służą do otaczania cięższych słów kluczowych.

Nawet proste teksty SEO wymagają umiejętności

Opisy do katalogów to proste formy, ale przy masowych zamówieniach stwarzają pewne problemy seo copywriterom i zleceniodawcom. Napisane zgodnie z założeniami seo copywritingu dodadzą wartości promowanej witrynie.

© 2020, Maciej Ciećko. Wszystkie prawa zastrzeżone. Używanie treści bez zgody autora zabronione.

O autorze

Avatar

Seo Copywriter

Pisanie to moja prawdziwa pasja, zawód i sposób na życie. Jestem zaufanym SEO Copywriterem wielu popularnych agencji interaktywnych. Na stronie dzielę się praktycznymi wskazówkami, przemyśleniami dotyczącymi marketingu treści. Wspieram budowanie marki osobistej i dzielę się metodami optymalizacji treści nie tylko pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim czytelników. Dodatkowo prowadzę sprzedaż gotowych, jakościowych artykułów SEO za pośrednictwem Giełdy Tekstów i przyjmuję zlecenia od klientów zainteresowanych długoterminową współpracą opartą na zaufaniu.